Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 22 Feb 2018, 06:16

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Gutt eller jente
InnleggSkrevet: 05 Aug 2016, 12:59 

Jeg har to undulater, en eldre enn den andre, men ingen er fylt 1 helt ennå.
Den ene hadde lyse blått nebb helt til en ukes tid tilbake, nå har (hun?) brune flekker som dekker mesteparten av nebbet (eller ja, hudbiten over, cere, som det heter på engelsk) så jeg er litt usikker på skjønnet? (undulaten er mest blå, med gult ansikt og vinger.
Den andre er bare 3/4 måneder og jeg klarer ikke se hvilkent skjønn den er ennå, men kanskje dere gjør? (Den er mest hvit, med blå trekk)
Legger til en lenke med bilde av begge under, da jeg ikke fikk lastet opp med innlegget. (filene ble for store)

http://imgur.com/a/jVHaO <- Alle bildene er her

Bildene er litt uklare da den minste fortsatt synes alt er veldig skummelt, ble kjøpt for bare noen få dager siden, så det er jo helt normalt, prøver å la den venne seg til huset før jeg begynner med temming :) Den eldste er mer tam, håndtam om en månede eller to, men synes fortsatt at mobilen er skummel :)

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Re: Gutt eller jente
InnleggSkrevet: 05 Aug 2016, 19:43 
Site Admin
Brukerens avatar

Først og fremst... Når du skal legge inn bilder her, er det lurt å laste dem opp i f.eks. photobucket først, så kopierer du og limer inn img-koden direkte i innlegget ditt her.
Du kan sette riktig bildestørrelse for forumet når du laster opp første gang, da velger du 640x480 pixler, så blir bildene perfekte for forumet. :)

Når det gjelder fuglene dine, er den eldste helt klart en ung dame. :)
Den yngste er vanskelig å si noe om. På det ene bildet ser det kanskje ut som om ceren er temmelig rosalilla, som betyr hann, men på det andre, virker den mer lys.
Unge hanner skal ha helt jevn farge over hele ceren, varierende mellom mørk rosa og rosalilla. Unge hunner kan ha lys rosa eller lys blåhvit cere, med tydelige hvite ringer rundt neseborene.

Den eldste er gulmasket spangle kobolt og den yngste ser ut til å kunne være spangle australskbroket (lysvinge) koboltviol.

Nydelige pipper! :hjerter:

Hjemmesiden min: Tante Kristins undulater

Min fb-side: https://www.facebook.com/kristins.undul ... fer?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 06 Aug 2016, 13:43 

Takk for svar!
Ja, den minste har rosa lilla hud over nebbet! (Vanskelig å se på bildene, kan se om jeg får ta et nærmere bilde litt senere) Hadde en mistanke på at det var en gutt, men tenkte jeg skulle spørre uansett! Så får vi se etterhvert :D

Skal prøve meg på Photobucket neste gang det blir bilder!
Takk for navn på fargene, har ikke satt meg helt inn i de forskjellig fargene, men bedre sent enn aldri! Det er jo veldig interessant :) Alltid gøy å lære noe nytt om undulater.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 06 Aug 2016, 19:29 
Site Admin
Brukerens avatar

Kjekt å ha en av hver, da. :) To hunner kan fort bli litt slitsomt, så det er bedre med en ung gutt til henne.

Ser forresten at jeg var litt snar med den mutasjonsbetegnelsen på den yngste, for på det siste bildet har han jo helt svarte vingetegninger, så han er ikke lysvinge. ;)
Derimot kan det se ut som om han er spangle opalin i tillegg til australskbroket og det fører fort til at det blir veldig lite tegninger på vingene. Jeg vil ikke si noe bastant, for det er veldig vanskelig å si noe sikkert når det er så lite tegninger, men det kan virke sånn. :)

Hjemmesiden min: Tante Kristins undulater

Min fb-side: https://www.facebook.com/kristins.undul ... fer?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 13 Aug 2016, 14:35 
Site Admin
Brukerens avatar

Nydelige fugler da :love1: Jeg tror ikke den australskbrokete er spangle...synes de vingetegningene den har ser ut som helt normale brokettegninger :)

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet