Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 20 Mai 2018, 22:33

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Gul "skule"
InnleggSkrevet: 25 Sep 2015, 12:27 
Brukerens avatar

Eg opplever at mange strevar med gulmasker.
Det eg oppfattar av gulmasker, er det eg har lese meg til i boka til Palle Frejvald, Alt om undulater.
Det er 6 sider å lese ( med mange bilder) og det står på side 132-137.

Der beskriv han forskjellane på maskene og viser bilder. Forklarar kva det gule fargestoffet er og kvifor det er slik, samt arv. Dette kan alle lese seg til. ;)

Men, i "desperasjon" :tjihi: skal eg prøve å lage eit lite "kurs" om det aller enklaste.

Vi tek alltid utgangspunkt i ein normalteikna/farga fugl innan arv.

Dei grøne fuglane har grøn kroppsfarge, og dei blåe har blå kroppsfarge.
Den grøne fuglen har gul farge på dei same plassane som den blåe fuglen har kvit farge. Dette er normalen.
Vi brukar ikkje beteikninga gulmaska grøn.

Men, så er det nokon blåe fuglar som også har gult på seg. Enten kun i maska ( hovudet), eller så ser vi også ofte at den gulfargen gradvis sprer seg frå maska, på vingane, og den sprer seg også utover kroppsfargen, og fuglen ser ikkje rein blå ut lengre.

Nokon gongar er denne gulfargen veldig djup og intens gul, og når det legg seg utanpå det blåe, så kan ein tru det er ein grøn fugl, i allefall der det gule legg seg utover heile fuglen.

Eksempel.

Dette er ein heilt gul fugl og den høyrer til den grøne serien.
Visse mutasjonar i den grøne serien, vil bli heilt gule.

Bilde

I den blå serien blir dei samme mutasjonane heilt kvit.

Bilde

Men, det skjer noko med den kvite fuglen når den er gull eller gulmaska.

Denne fuglen er opprinnelig kvit, men på grunn av den gule maska er den blitt knall gul.
Den er fødd hos meg og begge foreldra var blå, så eg veit med sikkerheit at denne ikkje tilhøyrer den grøne serien.

Temmelig lik gulfargen til den fuglen som er på det første bildet, ikkje sant?

Bilde

Når ein les i boka, så har denne intensiteten i gulfargen fått namnet/betegnelsen gullmaske. Og den er veldig veldig nært den gulfargen som ein reell grøn fugl har.

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Re: Gul "skule"
InnleggSkrevet: 25 Sep 2015, 12:38 
Brukerens avatar

Kanskje ikkje det beste bildet å vise forskjellen eg er ute etter, men eg får heller bytte det ut seinare.

Begge desse to fuglane er opprinnelig kvite. Men, den til venstre er temmelig lys gul.
Den er på langt nær så gul, som dei to gule i det forrige innlegget. Enig??

Når ein les beskrivelsen i boka til P.F, har denne lyse gule fargen fått betegnelsen gulmaske 2.

Bilde

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 25 Sep 2015, 13:47 
Brukerens avatar

OPPSUMMERING DEL 1

Gulfargen til ein GRØN FUGL

Bilde

Ein KVIT FUGL (Blå)

Bilde

Gulfargen til ein GULLMASKA FUGL ( nesten identisk med gulfargen til ein grøn)

Bilde

Gulfargen til ein GULMASKE 2 ( lys gul og den ser heller ikkje ut som den høyrer til den grøne linja)

Bilde

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 25 Sep 2015, 15:01 
Brukerens avatar

DEL 2 ENKELTFAKTOR OG DOBBELTFAKTOR

Jepp, vi har enkeltfaktor ( forkorta til ef) og dobbeltfaktor (df) innan dei ulike gulmaskene.

Det blir beskrive at GULLMASKE i EF, gir gul spredning utover heile kroppen.
Ok, denne er gul utover alt, og den liknar veldig på den gule, som tilhøyrer den grøne serien/linja mht intensitet i gulfargen.
Då må det bety at den er ef gullmaske.

Bilde

Samme beskrivelse blir gitt mht. GULMASKE 2 i EF.
Har ikkje denne lys gul farge spreidd utover alt?

Bilde

Jaha, så blir det også forklart at det skjer noko med gulfargen når den kjem i DOBBELTFAKTOR.
Dette gjeld BÅDE gullmaske i df og gulmaske 2 i df.

Der står at den gule fargen trekker seg opp mot maska, ( hovud/ansikt) og den held seg der. Det kan kome bittelitt på vingane og halen, men det er veldig lite. Vi skal godt kunne sjå blåfargen, uten at det gule har "søla" den til, slik den er blitt ein slags grønfarge.

Eg har ingen df gullmaske eller gulmaske 2, så eg har kopiert eit bilde frå boka til P.F.

DF GULLMASKE. Den er djup gul i maska, men ellers ser vi ikkje særlig mykje gult på den.

Bilde

DF GULMASKE 2.

Eg skal ikkje ver påståelig å sei denne er df gulmaske 2. Poenget er at den er GUL i MASKA, og gulfargen har spreidd seg minimalt utover. Gulfargen er litt lysare enn gullmaskefargen

Bilde

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 25 Sep 2015, 17:10 
Brukerens avatar

DEL 3. GULLMASKE I ENKELTFAKTOR.

Når ein djup gul farge legg seg utanpå ein kvit farge, er det enkelt.
Det er også lett å sjå når ein lys gul farge legg seg utanpå ein kvit farge.

Vi veit no at gulmasker handlar om blå fuglar.

Innan blåe fuglar (vi går fortsatt ut frå normalteikna/farga) har vi tre fargar.

Himmelblå, kobolt og mauve.

Kva skjer med ein himmelblå fugl dersom ein dyppar/målar heile fuglen med den djupe gulfargen som gullmaskene skal ha?

No snakkar vi om enkeltfaktor, fordi det er den som sprer seg utover heile fuglen

Jau. Den vil bli ganske lik ein lys grøn fugl, og dei er såpass like, at ein kan ta feil av dei.

Kva skjer om vi gjer det samme med ein kobolt fugl?

Den vil bli ganske så lik ein mørk grøn fugl.

Og kva skjer om vi dyppar/målar ein mauve fugl med gullmaskefargen?

Vil ikkje det ver ganske logisk at den vil anta ein olivengrøn farge?

Til sist, så kan vi gjer det med ein grå fugl også.
Då skal den bli ganske lik ein grågrøn fugl.

Eg har ikkje bilder for å gi eksempel av dei ovannemnde, men eg har finne eit som illustrerar litt i allefall.
Desverre er det ikkje av særlig god kvalitet, så legg litt godvilje til folkens.

Den til høgre er ef gullmaske grå. Den til venstre er grågrøn. I live er dei ganske like, sjølv om eg ser bittelitt nyanseforskjell i fargen. Men, kanskje fordi eg kjenner fuglane godt?

Bilde

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 25 Sep 2015, 18:06 
Brukerens avatar

EF GULMASKE 2

Dersom du fekk eit aha på ef gullmaske og kor den påverkar dei ulike blåfargane, kan du gå vidare og du vil forstå og få aha på ef gulmaske 2.

Har du ramla av, gå tilbake og les igjen ( og igjen) og ikkje gi deg. :yuk: :bang: :trassig: :bravo:

Bruk fantasien, eller lærdomen vi fekk på barneskulen når vi måla med vannfargar, tynna dei ut med vatn, blanda osv osv.
Det er to ulike gulfargar vi snakkar om som vi blandar med tre ulike blåfargar og ein grå. Det er ikkje vanskligare enn det!!

For å minne om den lyse gulfargen til gulmaske 2 + at ef sprer seg utover heile kroppen.

Bilde

Når vi tek denne "uttynna" lyse gulfargen og skal blande den med ein himmelblå farge,eller du vil måle over ein himmelblå vegg på stua di, men den lyse gulfargen,
kva skjer då? Kva farge får du?
Vil den bli lys grøn, identisk med ein nt lys grøn fugl?
Vil den lyse gule fargen greie å dekke til den himmelblå fargen, slik vi ikkje kan tenke oss at det faktisk ligg blått under?

Tenk samme tanken mht. den kobolte fargen, mauve og grå. :lys:

Fargane vi får, går liksom ikkje inn i "fargekartet" på den lys grøne, mørk grøne, mauve eller grågrøne.
Det blir ein slags rar mellomfarge som dei ulike blåfargane skin litt igjennom, men likevel glir over i ein slags grønfarge.

Ok, då kan du faktisk tenke tanken på at hmmm, jau, eg trur jammen denne må ver gulmaske 2 eg. :genius: :tommelopp:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 25 Sep 2015, 18:16 
Brukerens avatar

DEL 4. GULMASKER OG "VINGAR"

Vi held oss fortsatt til gullmasker og gulmaske 2.

Ikkje alle fuglar er normalteikna. Vi har broka, opalin, isabell osv osv, og ikkje minst "vingefuglane".

"Vingefuglane" er kanskje dei som er vanskligast å kunne ha ei formeining om kva maske dei har.

Då må vi igjen gå til utgangspunktet, som er den grøne fargen.

Korleis ser f.eks ein gråvinge lys grøn ut? Eller ein skyggevinge mauve? ( for å vise korleis ein kan tenke)

Ok, har du ei viss formeining om det, så må du prøve å gjer ei slags samenlikning oppe i hovudet, på kva for ein gulfarge du må tilsette den blå (eller grå) fuglen du har, for å få ala samme farge?? :gruble:

Er du sikker på kva blåfarge du har, og du ser at nei, dette liknar ikkje det det skal tilsvare sånn ca, dersom den var grøn, då kan det rett og slett ver at du har gulmaske 2. :highfive:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 25 Sep 2015, 18:32 
Brukerens avatar

DEL 5. GULMASKE 1

Dette er den siste gulmaska, og den avvik frå korleis både gullmaske og gulmaske 2 oppfører seg.

På gullmaske og gulmaske 2, vil ein fugl i enkeltfaktor, få gult utover heile seg. ( BERRE MINNER OM DET, SLIK DET SKAL SETTE SEG FAST I HJERNA. :tannglis: )

I dobbeltfaktor, samlar det gule seg i maska ( ansikt).

I gulmaske 1, blir det nesten motsatt. I enkeltfaktor, vil dei få det gule kun i maska.
Den gulfargen er ganske lys, og temmelig lik gulfargen som gulmaske 2 har.

Denne er ganske representativ for gulmaske 1 i enkeltfaktor.

Bilde

Eg kan ikkje vite, men eg trur at fuglen til venstre også har gulmaske 1 i ef.

Bilde

Gulmaske 1, skal ikkje ha "gult søl" utover heile kroppen.
Hverken i enkeltfaktor eller dobbeltfaktor.

Kvifor kan eg ikkje vite om den kobolte fuglen med gulmaske på det siste bildet ER ef gulmaske 1?

Eg kjenner ikkje bakgrunnen til den ( foreldra). Det er det første.
Så er ef gulmaske 1 og df gulmaske 2, så like, at det er vanskelig å skille dei kun ut av eit bilde, uten bakgrunn eller kontrollparring.

Sorry folkens, men slik er det. :nr1:

Finnes gulmaske 1 i dobbeltfaktor? JA, det gjer den. MEN, den er ganske merkelig.

Kvifor det?
Jau. Fordi vi faktisk ikkje greier å sjå noko gult på fuglen. Den ser ut som ein heilt vanlig fugl med kvit maske.

Som f.eks den fuglen som er til høgre.

Bilde

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 25 Sep 2015, 18:42 
Brukerens avatar

DEL 6. ARV

No har vi gått igjennom alle gulmaskene, og teke for oss intensiteten i gulfargen og korleis den sprer seg eller ikkje sprer seg og påverkar blåfargen.

Då har vi delen med arv.
Då går du rett og slett inn å brukar parringsskjemaet som er her.

viewforum.php?f=44

No er det no ein gong slik at vi ikkje alltid kjenner til bakgrunnen til fuglen og vi er skikkelig usikker på kva maske vi skal putte den under.
Kva gjer vi då?

Då brukar vi kontrollparring.
Då sei det seg sjølv at vi bør unngå å sette den vi ikkje veit, i lag med ein grøn ein. Vi bør finne ein normal blå fugl, som har kvit maske, og vi kjenner bakgrunnen til, slik vi er sikker på at den ikkje er df gulmaske 1.

På ungane som då kjem, vil vi kunne gjer oss opp ei meining etter beste evne og skjønn, om kva forelderen er og kva ungane er.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 25 Sep 2015, 18:49 
Brukerens avatar

DEL 7. "ETTERORD"

Ja, eg veit og er obs. på at dei ulike maskene blandar seg og vi får avvik og eit sammensurium av gulmasker, som ikkje oppfører seg slik dei "skal".
Dette tek eg IKKJE høgde for no, sjølv om eg egentlig meinar at vi bør forholde oss så godt vi kan til dei definerte maskene og ikkje blande dei.
Det får ver eit anna kapittel.

Har eg gjort noko feil og nokon gjerne vil korrigere meg, synes eg det er veldig fint! Det tåler eg godt. ( :neinei: :glis: )

Er det nokon som har bilder av fuglar som vi kan putte inn som eksempel og vise, under dei forskjellige kategoriane, synes eg det er veldig positivt.

Då har i allefall nokon gidda å lese det eg har prøvd å forklare.
Kristin var inne på "krydderskei".

Eg har i allefall gjort eit forsøk på å forklare det så enkelt som eg berre greier, ut i frå slik eg har oppfatta det eg har lese meg til.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 25 Sep 2015, 20:16 
Site Admin
Brukerens avatar

Jeg skal lese dette bedre i morgen. Litt tungvint på mobil, men dette ser veldig bra ut. :bravo:

Hjemmesiden min: Tante Kristins undulater

Min fb-side: https://www.facebook.com/kristins.undul ... fer?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 25 Sep 2015, 20:42 
Brukerens avatar

Det er bra det Kristin. :vennenmin:
K & K ( gjett kven det er!!?? :luring: ) blei kilda til "desperasjon"., eller diplomatisk oversatt til "inspirasjon." :)) :luring:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 25 Sep 2015, 20:50 
Brukerens avatar

Har du begynt med de maskene igjen, Anne :blah:

Neida, ser bra ut det der! :mormorbriller: er vel sånn jeg har forstått det også, jeg er bare ikke like flink å forklare ;)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 25 Sep 2015, 21:15 
Brukerens avatar

:tjihi: Jepp Maria. No startar hekkesesongen, og eg kjenner at eg har allereie begynt å få "vondt i viljen" mht. å forklare desse gulmaskene for hundredeogn`te gong. :tannglis:
Så i "desperasjon" er det like greit å få det ned. Då får det ver opp til den enkelte å igjer eit forsøk i allefall, på å forstå litt.

Synes det er superflott at du har oppfatta det slik som eg har. Då er eg vel ikkje heilt på villspor. Så takk for tilbakemelding Maria! :highfive:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 26 Sep 2015, 21:44 
Site Admin
Brukerens avatar

anne skrev:
Det er bra det Kristin. :vennenmin:
K & K ( gjett kven det er!!?? :luring: ) blei kilda til "desperasjon"., eller diplomatisk oversatt til "inspirasjon." :)) :luring:

:ooops: Beklager at vi gjorde deg så desperat, men ikke at det ga deg inspirasjon til å lage en så bra sak som dette. ;)

Disse to gutta mine, som begge ikke er her lenger (en død og en har klart å gjemme seg utenfor volieret og så stukket av :( ), har jeg kanskje en mulighet til å si noe om...
Bilde
Lillemann, til venstre, kom fra Sigbjørn. Her er hekketråden med bilder av foreldrene hans: http://www.undulatprat.no/viewtopic.php?f=30&t=19875 . Begge gulmasket, men det kan se ut som om de også har ef gulmaske 1, som du mener han har og da kan han jo ha arvet gulmasken fra den ene og ikkegulmaske fra den andre?
Raffen, til høyre, er av mitt oppdrett med en far som også kom fra Sigbjørn, nemlig Patrick. Patricks foreldre kan du se i hekketråden her: http://www.undulatprat.no/viewtopic.php?f=30&t=18126
Patrick var gulmasket mauve viol spangle.
Her er et bilde av de to "Huttiheita"guttene mine.
Bilde
Mor til Raffen var Donald, som var spangle opalin grå, etter foreldre som begge var (grå)grønne/blå.

Hjemmesiden min: Tante Kristins undulater

Min fb-side: https://www.facebook.com/kristins.undul ... fer?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet