Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 16 Aug 2018, 22:35

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Kjønn på denne da ? ... Fasit 21. mai ;)
InnleggSkrevet: 21 Mai 2015, 23:05 
Site Admin
Brukerens avatar

anne skrev:
Kari skrev:
Og hvordan kan du fastslå det 100 % da anne ... bare fordi det er en hann ? Men samme søren... jeg er i hvert fall rimelig stolt over at jeg holdt fast på at den var hann til tross for opalinspeilet og "halvside" blått i vingetegningene :tjihi:

Men... Skydi (far) har også blått i vingetegningene sine og kan etter sigende IKKE være opalin, bare HB/db/opalin (nederst i bilde)

Og mor Frøya ..ikke opalin etter hva jeg kan se

Frøya er, så vidt eg har sett og forstått, ikkje opalin.
Andrea, mor til Skydi, er utan tvil nt.
Ben, far til Skydi, ER opalin. Då skal Skydi, etter det eg har lært ver splitt opalin.
Så ut frå arvereglane, kan ikkje den hannen ver opalin. Er han det, så må Frøya ver opalin. Så forstår ikkje spørsmålet. :ymblushing:

Som jeg skrev til deg anne, så vet vi jo at Skydi skal være splitt opalin (selv om jeg hardnakket har sagt at han må da være opalin med den vingefargen :tjihi: ), men han har ikke gitt opaline døtre, bare denne hannen som framstår som opalin pga speilet og også en bror som hadde litt lyst på slagfjærene, noe vi liksom har erfart at kan være et tegn på splitt uten at det opalinfeltet vises i hele vingespeilet :) Og når det er sagt, så vet jeg ikke helt hva jeg spør om jeg heller :glis:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 21 Mai 2015, 23:12 
Brukerens avatar

Huff, no heng eg ikkje med lenger, og trur ( eller veit) det egentlig er køyetid :nattinatta: , men i mitt hovud er den hannen blitt ein unormal eit eller anna. :silly: :tjihi:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 21 Mai 2015, 23:13 
Site Admin
Brukerens avatar

dompappen skrev:
Underlig skrue den der. Merkelig med forskjellige tegninger på vingene nesten så man begynner å tenke halfsider, men jeg har aldri hørt at det kan bli halvopalin. Hvis det er en normaltegnet er den utrolig kraftig opalinisert og mest på en side. Men moren er normal og fuglen er en hann så den skal være normal.

Har aldri hørt om halvopalin jeg heller og har full kontroll på "genetikken" her ;) Men som unge så hadde den alle tegn på å være opalin (og derfor måtte være en hunn) , med unntak av ceren som jeg hele tiden oppfattet som hanncere ... Trodde kanskje at det med farge i vingefjærene på ene siden ville forsvinne etter hvert, men den har faktisk sterkere farge nå :) Burde muligens sende bilder av den til Palle Frejvald ;)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 21 Mai 2015, 23:15 
Brukerens avatar

Og forresten Kari, det hjelp ikkje samme kor hardnakka du er. Skydi er ikkje opalin. Mor til Skydi ER nt. :heksa:

Og ser du har posta i mellomtida. Ja, kvifor ikkje sende ein liten snutt til P.F? Opalinspeilet som skal ver eit sikkert teikn på oplin, stemmer i llefall ikkje her.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 21 Mai 2015, 23:19 
Site Admin
Brukerens avatar

anne skrev:
Huff, no heng eg ikkje med lenger, og trur ( eller veit) det egentlig er køyetid :nattinatta: , men i mitt hovud er den hannen blitt ein unormal eit eller anna. :silly: :tjihi:

Sikkert bare miljøskadd ;) Men han er en fin pipp da, så får se om en kan få svar hvis han finner seg ei dame. Mulig han burde få seg ei opalin dame, da bør en jo få svar .... :plystre:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 21 Mai 2015, 23:26 
Site Admin
Brukerens avatar

anne skrev:
Og forresten Kari, det hjelp ikkje samme kor hardnakka du er. Skydi er ikkje opalin. Mor til Skydi ER nt. :heksa:

Og ser du har posta i mellomtida. Ja, kvifor ikkje sende ein liten snutt til P.F? Opalinspeilet som skal ver eit sikkert teikn på oplin, stemmer i llefall ikkje her.

Jeg VET det med moren til Skydi da :) Jeg er jo ikke helt blåst liksom :banne: :glis: Men det er ett eller annet som gir disse hannene preg av å være opalin... hva det er, må da gudene vite (de vet det ikke de heller ;) )

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 22 Mai 2015, 09:10 
Brukerens avatar

Kom på noko eg leste ein gong, men eg husker ikkje kor eg las det. HB kan ha tilnærma opaline bølgeteikningar og det er ikkje uvanlig at dei har den opaliniseringa.
Det forklarar ikkje barnespegelen eller opalinspegelen, då.
Så kan det ver at denne hannen er ein "usynlig" hb??

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: