Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 19 Jul 2018, 14:37

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 85 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Diskusjonstråd om gulmasker
InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 17:43 
Brukerens avatar

Innlegga er splitta ut frå hekketråden til Maria; http://www.undulater.no/viewtopic.php?f=16&t=4048&start=120

Fine små rosa dette. :host3: Gi den eldste ein dag eller to til du, så tenker eg det dukker opp litt skyggar/prikkar.

Eg får svare litt stykkvis og delt på det du ikkje har fått svar på.

Og ENDELIG nokon som spør mht gul(l) masker. :danse: :hopp: :danse: :tjihi:

Slik det kan sjå ut, så kan ein tenke at Brakar er ef gullmaske. Dette fordi han er så knallandes gul overalt.

Eg har skrive eit samandrag frå Palle F si bok, Alt om undulatar.

Det er rekna at vi har tre typer. Gullmaske, gulmaske type 2 og gulmaske type 1. Desse tre typene, har vi både i enkeltfaktor og dobbeltfaktor.

Det går under ressecivt fordi ein grøn fugl kan bere denne arva skjult.

Dersom ein klassifiserar gulfargen, tronar ein grøn fugl «høgast». Deretter kjem gullmaska, så gulmaske type to, gulmaske type 1 og nedst; blå.
Gulmaskene er allel til den blå fargen på ein fugl. Men, også gulmaskene er også allel til kvarandre.

Dette betyr at ein grøn fugl kan bere den skjult, men berre ein om gongen. Altså kan ein grøn fugl ver splitt blå, eller splitt gul(l)maske.

I og med at dei tre ulike gul(l)maskene, også i lag med den blå fargen, er allel til kvarandre kan dei også kombinerast og vi får mellomformene. ( sammensurium av gul(l)masker). Det er her den gjensidige dominansen kjem inn.

Det gule fargestoffet heiter psittacin og blir fordelt via nervebanane. Produksjon og utbredelse vil svinge i dei ulike gulmaskene.
Dess lavare produksjon det er av stoffet, dess nærmare vil det trekke mot maska og hovudet, da det vil følgje dei store nervebanane. Produksjonen blir for lav til at det greier å følgje dei mindre nervebanene utover i kroppen.

På eit vis skulle ein tru at i dobbeltfaktor, så ville produksjonen ver stor og gulfargen spreidde seg utover alt. Og dei i enkeltfaktor hadde lavare produksjon og det gule ville holde seg i maska. Men, det er motsatt.

I dobbeltfaktor manglar psittacin i dei fleste fjørene sine cortex. Dei har det kun i fjørene ved hovudet, litt på vingane og halen.

Dess nærare to allelar ligg kvarandre i psittacinmengde, dess tydligare verkar dei i lag.

Eksempel; ef gullmaske kombinert med ef gulmaske 2, fører da til at det gule fargestoffet trekker seg oppover mot hovudet og maska, via dei store nervebanane.

Så har vi gulmaske type 1 som skil seg litt frå dei andre. Den har ein lys farge og også lav produksjon av psittacin. Den ligg også nærast den blå fuglen.
I og med produksjonen av psittacinet er så lavt, vil den i enkeltfaktor sitte igjen med gult kun i maska, litt ved vingane og halen. Får ein den i dobbeltfaktor, blir produksjonen så lav, at den blir heilt undertrykt, og vi ser kun den kvite maska.

Håper at dette kan bidra litt til det du lurer på.

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Re: Emma og Gudmund :) 3 dingler :)
InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 17:48 
Brukerens avatar

Måtte berre sette det opp slik. Korriger meg om det er feil!!

Gudmund; ef gullmaske spangle ab opalin TC kobolt/ino
Emma; Skyggevinge TC

Jenter = opaline og gutar splitt opalin
I teorien blir 50% ef spangle og der igjen 50 % av ungane kan bli ab.

Er ikkje Gudmund splitt skyggevinge, blir alle ungane splitt skyggevinge.

Normal vingeteikning dominerar over samtlige tre andre vingeteikningar.

Normal x gråvinge = 100% normal/gråvinge.
Normal x lysvinge= 100% normal/lysvinge
Normal x skyggevinge = 100 normal/skyggevinge.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 17:56 
Site Admin
Brukerens avatar

anne skrev:
Fine små rosa dette. :host3: Gi den eldste ein dag eller to til du, så tenker eg det dukker opp litt skyggar/prikkar.

Eg får svare litt stykkvis og delt på det du ikkje har fått svar på.

Og ENDELIG nokon som spør mht gul(l) masker. :danse: :hopp: :danse: :tjihi:

Slik det kan sjå ut, så kan ein tenke at Brakar er ef gullmaske. Dette fordi han er så knallandes gul overalt.

Eg har skrive eit samandrag frå Palle F si bok, Alt om undulatar.

Det er rekna at vi har tre typer. Gullmaske, gulmaske type 2 og gulmaske type 1. Desse tre typene, har vi både i enkeltfaktor og dobbeltfaktor.

Det går under ressecivt fordi ein grøn fugl kan bere denne arva skjult.

Dersom ein klassifiserar gulfargen, tronar ein grøn fugl «høgast». Deretter kjem gullmaska, så gulmaske type to, gulmaske type 1 og nedst; blå.
Gulmaskene er allel til den blå fargen på ein fugl. Men, også gulmaskene er også allel til kvarandre.

Dette betyr at ein grøn fugl kan bere den skjult, men berre ein om gongen. Altså kan ein grøn fugl ver splitt blå, eller splitt gul(l)maske.

I og med at dei tre ulike gul(l)maskene, også i lag med den blå fargen, er allel til kvarandre kan dei også kombinerast og vi får mellomformene. ( sammensurium av gul(l)masker). Det er her den gjensidige dominansen kjem inn.

Det gule fargestoffet heiter psittacin og blir fordelt via nervebanane. Produksjon og utbredelse vil svinge i dei ulike gulmaskene.
Dess lavare produksjon det er av stoffet, dess nærmare vil det trekke mot maska og hovudet, da det vil følgje dei store nervebanane. Produksjonen blir for lav til at det greier å følgje dei mindre nervebanene utover i kroppen.

På eit vis skulle ein tru at i dobbeltfaktor, så ville produksjonen ver stor og gulfargen spreidde seg utover alt. Og dei i enkeltfaktor hadde lavare produksjon og det gule ville holde seg i maska. Men, det er motsatt.

I dobbeltfaktor manglar psittacin i dei fleste fjørene sine cortex. Dei har det kun i fjørene ved hovudet, litt på vingane og halen.

Dess nærare to allelar ligg kvarandre i psittacinmengde, dess tydligare verkar dei i lag.

Eksempel; ef gullmaske kombinert med ef gulmaske 2, fører da til at det gule fargestoffet trekker seg oppover mot hovudet og maska, via dei store nervebanane.

Så har vi gulmaske type 1 som skil seg litt frå dei andre. Den har ein lys farge og også lav produksjon av psittacin. Den ligg også nærast den blå fuglen.
I og med produksjonen av psittacinet er så lavt, vil den i enkeltfaktor sitte igjen med gult kun i maska, litt ved vingane og halen. Får ein den i dobbeltfaktor, blir produksjonen så lav, at den blir heilt undertrykt, og vi ser kun den kvite maska.

Håper at dette kan bidra litt til det du lurer på.

En grønn pipp må være splitt blå for også å være gulmasket... er det ikke DET som er riktig. Ikke at den enten er splitt for blå ELLER bærer gulmaske ?

Og jeg oppfattet det slik at Emma også er opalin, men stemmer ikke det, så er det helt riktig med opaline jenter og splitt gutter :jepp:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 17:58 
Brukerens avatar

Det blir sagt at ein grøn fugl kan ikkje få blå ungar med kvit maske OG blå ungar med gul maske. Enten det eine eller det andre.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 18:00 
Site Admin
Brukerens avatar

anne skrev:
Det blir sagt at ein grøn fugl kan ikkje få blå ungar med kvit maske OG blå ungar med gul maske. Enten det eine eller det andre.

Det stemmer ikke :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 18:05 
Brukerens avatar

Det er mulig. Eg har ikkje erfaring i det og har kun teori å forholde meg til.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 18:07 
Site Admin
Brukerens avatar

viewtopic.php?f=16&t=41&hilit=Bonnie&start=75

Vi ble jo en gang enige om at den setningen fra Palle var rimelig klønete :) Og at vi var enige om at det faktisk var sånn at for at en grønn pipp skal bære gulmaske så må den også bære blått :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 18:08 
Site Admin
Brukerens avatar

Nå "spammer" vi hekktråden din litt da Maria :ooops:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 18:19 
Brukerens avatar

Ja, han skriv forferdelig tungt og det er ein del som er vanskelig å forstå og må tyggast veldig på.

Berre kikka i full fart innom linken din. Men, desse ungane har arva gulmaska og det samstemmer med det Palle skriv.

Du vil få ein gulmaske blå, grå, kvit eller kva det enn måtte ver i den linja.

Eksempel;
Den eine forelderen til far er gulmaske blå. Denne gulmaska arvar far.

Far er grøn/ blå og mor er blå med kvit maske. Dei blå ungane som kjem, har arva den gule maska etter far, og demed blir ungane gulmaske blå. Du vil ikkje kunne få blå ungar med kvit maske og blå ungar med gul maske i samme kull. Det er enten eller.

Litt sliten i hovudet i dag, så håper eg oppfattar og forklarar det rett. Om det er feil, håper eg nokon korrigerar det.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 18:21 
Site Admin
Brukerens avatar

Jeg tror faktisk at Palle skriver et annet sted i boka at en grønn fugl må ha alell (eller hvordan det skrives) til blå for å kunne bære gul/gullmaske, men husker ikke hvor :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 18:23 
Brukerens avatar

Det står i kapittelet til guldmasker og litt under gulmasker. Orker ikkje å finne fram sidetalet. Litt jobb kan du ha på ein fredags kveld. :luring:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 18:24 
Site Admin
Brukerens avatar

anne skrev:
Ja, han skriv forferdelig tungt og det er ein del som er vanskelig å forstå og må tyggast veldig på.

Berre kikka i full fart innom linken din. Men, desse ungane har arva gulmaska og det samstemmer med det Palle skriv.

Du vil få ein gulmaske blå, grå, kvit eller kva det enn måtte ver i den linja.

Eksempel;
Den eine forelderen til far er gulmaske blå. Denne gulmaska arvar far.

Far er grøn/ blå og mor er blå med kvit maske. Dei blå ungane som kjem, har arva den gule maska etter far, og demed blir ungane gulmaske blå. Du vil ikkje kunne få blå ungar med kvit maske og blå ungar med gul maske i samme kull. Det er enten eller.

Litt sliten i hovudet i dag, så håper eg oppfattar og forklarar det rett. Om det er feil, håper eg nokon korrigerar det.

De har arvet gulmasken fra sin grønne mor og samtidig er de blå ;) Ingen hvitmasker nei, men like fullt har en grønn fugl gitt gulmasket og blå unger. Ergo så er hun både splitt blå OG gulmasket :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 18:27 
Brukerens avatar

Eg forstår kva du meinar og vi sei det samme. Eg sei berre bittelitt til. :tjihi:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 18:41 
Site Admin
Brukerens avatar

En lang og nesten forståelig forklaring av gul- og gullmasker fra Anne. :jepp:

Jeg tror jeg må kopiere og legge den på skrivebordet, så jeg kan lese om og om igjen uten å måtte lete. :glis:

Hjemmesiden min: Tante Kristins undulater

Min fb-side: https://www.facebook.com/kristins.undul ... fer?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 10 Okt 2014, 18:42 
Brukerens avatar

:svett: :tommelopp:

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 85 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: