Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 19 Jul 2018, 14:16

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 39 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Fallow?
InnleggSkrevet: 08 Sep 2014, 22:03 
Site Admin
Brukerens avatar

Jeg klarer ikke å anslå alder på disse, men jeg stoler aldri på hva de sier i dyrebutikken :tjihi: Så "unger" her om dagen som det sto at var klekket i juli/august og de var godt i gang med hovedmyting som skjer tidligst i 3-4 mnd alder ;) Jeg synes mangel på stripetegninger ned mot cere/nebb tyder på at disse har hatt i hvert fall ei myting, men tør ikke å si det bombastisk da :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 06:24 
Brukerens avatar

De har som regel ikke peiling i dyrebutikk, men jeg spurte etter voksne og hun sa det var sjelden de fikk engelske inn og de pleide å bli fort solgt. Trodde det skulle være kjempe lett å få tak i voksne i dyrebutikk eller finn men neida.. Aner rett og slett ikke alder på disse men håper jo at de er voksne. Hadde vært greit å vite om dette er en gutt eller jente, det er jo lov å håpe at dette er en gutt så slipper jeg å kjøpe en til;)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 07:58 
Brukerens avatar

alderen røper ringen da den med sort ring er nok i fra 2013 den med grønnring er nok i fra i år ;)

linken til siden til hobbyoppdrette mit på fb :)
https://www.facebook.com/DavidsHobbyopp ... ter?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 09:31 
Site Admin
Brukerens avatar

Synes den ringen ser lilla ut jeg da :mormorbriller: men hadde uansett vært kjekt å vite hva som står på ringen, er det norsk oppdrett så kan en ganske sikkert få rede på foreldrene :jepp:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 11:08 
Brukerens avatar

Ringen er lilla, når er den fra da?

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 11:09 
Brukerens avatar

Den grå begynner å bli brun på ceren så den er vel rundt et halvt år?
Skal få tak i den og ta bilde for å sjekke hva som står på ring og et nytt bilde av ryggen..

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 11:24 
Brukerens avatar

Lilla ring er frå hausten 2009 til hausten 2010

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 11:59 
Brukerens avatar

Bilde

Fikk ikke tatt noe bedre bilder av ryggen siden hun er vettskremt folk og biter noe inni hampen.. Har fått stygge halefjær de to siste dagene, regner med det er fordi hun sitter mye på pinne med halen ut igjennom nettingen?

Bilde

Ringen, står kun 15 på den og ingenting annet, noen som har peiling på hvor den kommer fra?

Bilde

Bilde

Ceren, noen som kan fortelle meg om dette er gutt eller jente? Håper virkelig på gutt så slipper jeg å kjøpe en til ;)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 12:00 
Brukerens avatar

Hun har bedre vingetegninger i virkeligheten enn det kommer frem å bildet, ser også mørkere ut på bilder fordi jeg ikke har brukt blits.. :kloeseg:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 12:26 
Brukerens avatar

Skinnhanskar er ei god investering. ;)

Med kun 15 på ringen er det ganske umulig å sei kor den kjem i frå. Det er lilla ringar som kjem no for 15 sesongen. Hos f.eks. NUK startar den no i slutten av sept-begynnelsen av okt. Spørs om denne ringen er kjøpt via ein eller anna netthandelen?

Kanskje du kan kikke på denne linken mht kjønn?

viewtopic.php?f=43&t=3684

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 12:35 
Brukerens avatar

Rart at det ikke stod noe mer på den. Ser nesten "hjemmelaget ut". Den klipes sammen på enden, de andre er vel runde som man trer på foten?

Utfra de bildene kan de kanskje være en hann, men jeg er ikke sikker. Nesten sånn at jeg skulle prøvd å sette h*n med en jente og se om de ble noe;P

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 14:11 
Site Admin
Brukerens avatar

Da er det nok bare en knipring som er satt på for å skille f.eks unger i et kull. Da var vi like langt :whew:

En hunn skal i hvert fall få beige/brun cere som voksen. Der dette en hanne så vil den ikke bli blå. Er mange som har trodd de har hatt jenter når det gjelder danskbroket fordi ceren ikke har blitt blå :tjihi: Jeg overtok et par en gang. Det var prøvd med hekkekasse, men ikke noe skjedde.... det var jo ikke så rart... de hadde to hanner og den ene var da danskbroket :) Hadde de ingen opplysninger om hvor fuglene kom fra i dyrebutikken heller ? De bør i det minste vite om det er importfugler eller fugler som kommer fra private :jepp:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 16:12 
Brukerens avatar

Aner rett og slett ikke, men h*n ble kjøpt på Midtun Åsane Zoo i Bergen. De har vel ikke så veldig mye peiling, har mye og gjøre med hvem man treffer på også så var veldig lite informasjon og få dessverre :(

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 16:15 
Brukerens avatar

Hvis ikke ceren forandrer seg så mye så er det ihvertfall en gutt, en andre jeg kjøpte samtidig begynner å bli mørkerød allerede :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 16:18 
Brukerens avatar

anne skrev:
Skinnhanskar er ei god investering. ;)

Med kun 15 på ringen er det ganske umulig å sei kor den kjem i frå. Det er lilla ringar som kjem no for 15 sesongen. Hos f.eks. NUK startar den no i slutten av sept-begynnelsen av okt. Spørs om denne ringen er kjøpt via ein eller anna netthandelen?

Kanskje du kan kikke på denne linken mht kjønn?

viewtopic.php?f=43&t=3684

Ja jeg bruker det på de som biter, men tøffe mamma mente det ikke var nødvendig så hun ble bitt så blodet rant av denne rakkeren ihvertfall, lærte vel noe til neste gang da siden hun fint bare måtte stå der og ta i mot bitingen til jeg var ferdig med undersøkelsene mine :glis:

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 39 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: