Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 19 Aug 2018, 06:30

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 100 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Din "drømmeundulat" ?
InnleggSkrevet: 12 Mai 2012, 19:36 
Brukerens avatar

Takk takk:hopp:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 18 Mai 2012, 07:48 
Brukerens avatar

Min drømmeundulat er en pipp som er tam helt fra starten, og ikke utvikler skyhet ;)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 18 Jul 2012, 22:27 
Brukerens avatar

min drømundulater er
en blå engelsk jente har ikke noe og si hvilken mutasjon det er bare ho er blå
en hvit og blå db helst jente
en hb fargen har ingen ting og se den må bare se ut som en hb
en hvit Texas Clearbody da de er så utrolig fine =p~

håper så på at jeg får tak i sånne pippiper jeg :jepp:

linken til siden til hobbyoppdrette mit på fb :)
https://www.facebook.com/DavidsHobbyopp ... ter?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 26 Mar 2013, 18:24 

Hei, er nye her :)

Har ikke undulat (ennå...), fordi min pappa er allergisk :griner:
Men en dag SKAL jeg ha en eller to undulater :lights:

Ønsker meg en helt hvit australsk, eller en sånn grå (link) http://undulatsiderne.dk/_forumpic/undgrey.jpg eller en sånn her turkis (link)http://img828.imageshack.us/img828/4299/bildes.jpg. Eller en turkis/blå som dette (link) http://mitt.dt.no/uploadedimages/0/187/187391-5.jpg.

:paaske6:

P.s. Kan noen svare på dette? Finner ingen svar...

Hva er forskjellen på australsk og engelsk undulat?
Og hvem egner seg best til en nybegynner på 13?

Og er det best å ha en eller to fugler samme?
Hvis 2: To huer eller to hanner? (Hvil IKKE ha unger, derfor ikke hun og han)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 26 Mar 2013, 19:52 
Site Admin
Brukerens avatar

Hei på deg og velkommen hit :)

Forskjellen på den undulaten vi kaller australsk og den vi kaller engelsk er at den engelske er en undulat som har blitt avlet (fra den opprinnelige australske, ville undulaten) til å bli en større utgave og som er den som blir brukt i utstilling :)

Jeg liker best de australske, men dette er jo smak og behag :jepp:
Det er mange som har begge typer og det er ikke noe problem :)

Skal du ha to undulater og ikke ønsker å ha dem i hekk, så ville jeg helt klart ha valgt å ha to hanner. De blir som regel bestekompiser og trives godt sammen. To hunner får vanligvis ikke den samme kontakten med hverandre :)

Mens du gleder deg til den dagen kommer at du kan få dine egne undulater, så kan du jo følge med på og lese masse tråder her ;)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 27 Mar 2013, 09:58 

Takk for svar Kari!

Jeg har lest mye her og på mange andre nettsteder, og jeg kan ikke vente til jeg får meg en! (Muligens om 6 1/2 år men...)

Jeg liker også den australske best:) :smbud: Ønsker meg en sånn:)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 03 Apr 2013, 19:55 
Brukerens avatar

Min drømmeundulat er vel en NT grønn fallow eller en gulmasket fallow i blåserien. De er rett og slett skamfine. =p~

I nærmeste framtid blir det nok ikke fler undulater her enn de som dukker opp i hekkekassen, men hadde vært litt artig å vite om noen her på forumet avler på denne mutasjonen. :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 03 Apr 2013, 22:32 
Site Admin
Brukerens avatar

Th3a skrev:
Min drømmeundulat er vel en NT grønn fallow eller en gulmasket fallow i blåserien. De er rett og slett skamfine. =p~

I nærmeste framtid blir det nok ikke fler undulater her enn de som dukker opp i hekkekassen, men hadde vært litt artig å vite om noen her på forumet avler på denne mutasjonen. :)

Jeg har en fallowhann, en splitt fallow hann og en mulig splitt fallow hunn (hadde en sikker splitt hunn, men hun døde dessverr ) . Det kan jo være at jeg klarer å få noen etterkommere etter disse. Litt usikker på om den hannen min helt vet hva han skal gjøre :tjihi:

Det er ikke så mange fallow rundt omkring.. det tyder vel muligens på at de kan være vanskelige å avle på :hakkepeiling:

For å få fram fallow så må begge foreldrene bære det enten visuelt eller som splitt. Får jeg unger etter den fallow hannen min, så blir alle de ungene splitt.. MEN en er igjen avhengig av at en har en fallow eller splitt og sette sammen med disse igjen for å få fram visuelle fallow :)

Du kan se bilde av Brokko her... han er gulmasket type 2 himmelblå selv om han ser ut som grønn ;)
viewtopic.php?f=26&t=22&p=116508&hilit=Brokko#p116508

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 03 Apr 2013, 23:00 
Brukerens avatar

Kari skrev:

Jeg har en fallowhann, en splitt fallow hann og en mulig splitt fallow hunn (hadde en sikker splitt hunn, men hun døde dessverr ) . Det kan jo være at jeg klarer å få noen etterkommere etter disse. Litt usikker på om den hannen min helt vet hva han skal gjøre :tjihi:

Det er ikke så mange fallow rundt omkring.. det tyder vel muligens på at de kan være vanskelige å avle på :hakkepeiling:

For å få fram fallow så må begge foreldrene bære det enten visuelt eller som splitt. Får jeg unger etter den fallow hannen min, så blir alle de ungene splitt.. MEN en er igjen avhengig av at en har en fallow eller splitt og sette sammen med disse igjen for å få fram visuelle fallow :)

Du kan se bilde av Brokko her... han er gulmasket type 2 himmelblå selv om han ser ut som grønn ;)
viewtopic.php?f=26&t=22&p=116508&hilit=Brokko#p116508

Åh han var fin! :ohhhmy:

Kanskje bra at jeg ikke vet hvor du bor, ellers hadde du vel våknet opp med en fugl mindre imorgen. :glis: Jaja, jeg får kose meg med de jeg har fra før og heller håpe på at anledningen til å skaffe meg en fallow dukker opp i fremtiden. :jepp:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 06 Apr 2013, 10:35 

Ønsker meg en turkis eller himmelblå han undulat. Med hvit hode og hvite vinger med svake grå "tegninger"?

Sånn som denne: http://www.google.no/search?hl=no&q=tur ... B468%3B290

(bildet er tatt fra googel, vet ikke om den på bilde er engelsk, men hvil ha den fargen på en australsk han)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 06 Apr 2013, 11:21 
Brukerens avatar

Ønsker meg skrev:
Ønsker meg en turkis eller himmelblå han undulat. Med hvit hode og hvite vinger med svake grå "tegninger"?

(bildet er tatt fra googel, vet ikke om den på bilde er engelsk, men hvil ha den fargen på en australsk han)

Hadde et par sånne her i forrige hekkesesong jeg :)
Bilde

Bilde

Bilde

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 06 Apr 2013, 17:18 

Iris skrev:
Ønsker meg skrev:

Hadde et par sånne her i forrige hekkesesong jeg :)
Bilde

Bilde

Bilde

Å gosh!
Akkurat sånne jeg ønsker meg :)
Helt nydelige!

Etterhvert kommer nok en sånn i husa ja...
Innen 3 år, skal jeg ha en himmelblå/hvit han som er 6\8 uker, har veldig lyst til å få den tam :tommelopp:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 19 Sep 2013, 16:51 
Brukerens avatar

Eg tror kanskje min "drømmeundulat" e ein rainbow, for den har så mången fine fargar, eller kanskje gulmaska mauve? ein som har gulmaskå på bare hode :lovestruck: gamlekjeresten te viksy va gulmaska mauve, men hu døde brått fra oss i vinter/vår :-( like iallefall de mørke fargane godt :redharts: ville bare bompelompa litt siden det va så stille her nå.... :glis:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 19 Sep 2013, 17:06 
Site Admin
Brukerens avatar

En ekte rainbow er det ikke lett å få tak i og de er en blanding av så mange forskjellige mutasjoner, at fuglene lett kan bli små og ikke så sterke og sunne, som dem som har færre mutasjoner i seg.

Min drømmeundulat er en hvit DEC, men det spørs om jeg noengang får det. I mellomtiden nøyer jeg meg fint med Snøball, som er df spangle grå. Han er verdens vakreste snøball! :hjerter:

Ellers er alle undulater vakre, synes jeg. Favorittene skifter ettersom jeg ser fra den ene til den andre av fuglene mine. :tjihi:

Hjemmesiden min: Tante Kristins undulater

Min fb-side: https://www.facebook.com/kristins.undul ... fer?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 19 Sep 2013, 17:08 
Brukerens avatar

Kristin G. skrev:
En ekte rainbow er det ikke lett å få tak i og de er en blanding av så mange forskjellige mutasjoner, at fuglene lett kan bli små og ikke så sterke og sunne, som dem som har færre mutasjoner i seg.

Min drømmeundulat er en hvit DEC, men det spørs om jeg noengang får det. I mellomtiden nøyer jeg meg fint med Snøball, som er df spangle grå. Han er verdens vakreste snøball! :hjerter:

Ellers er alle undulater vakre, synes jeg. Favorittene skifter ettersom jeg ser fra den ene til den andre av fuglene mine. :tjihi:

Eg trenge ingen fuggel av noen farge, bare eg får se på de :tjihi: men falske rainbower e jo fine dei o :) de har jo mången fine fargar dei o.....

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 100 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: