Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 19 Apr 2018, 21:51

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sofus Rampus Lynx og Knott Caradeseta :)
InnleggSkrevet: 21 Apr 2016, 11:00 
Brukerens avatar

Kristin G. skrev:
Kjekt å ha en snill mann, i alle fall. ;)

ja han er verdens snilleste, er utrolig glad i han

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 21 Apr 2016, 11:18 
Brukerens avatar

Jøss, så stor Sofus har blitt og fortsatt like fin. To vakre pusekatter du har Kristin. :) :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 23 Apr 2016, 13:26 

Så masse herlige bilder!
Jeg ønsker meg også egen katt etterhvert, men litt skeptisk til hvordan det skal fungere sammen med fugler.

Jeg har jo hatt katter i fosterhjem her i kortere perioder, veldig givende, men mye å passe på med å holde dører igjen etc. Holdt dem adskilt fra Poppe, tok ikke bryet eller sjansen på å venne dem til hverandre iom de ikke skulle bli så lenge.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 24 Apr 2016, 18:23 
Site Admin
Brukerens avatar

Ines skrev:
Jøss, så stor Sofus har blitt og fortsatt like fin. To vakre pusekatter du har Kristin. :) :)

Ja, han er stor nå og blir bare vakrere og vakrere, synes jeg. :) Det er så deilig å begrave nesa i den halen hans! :hjerter:
Tusen takk, fra Sofus og Knott. :highfive:

Putte skrev:
Så masse herlige bilder!
Jeg ønsker meg også egen katt etterhvert, men litt skeptisk til hvordan det skal fungere sammen med fugler.

Jeg har jo hatt katter i fosterhjem her i kortere perioder, veldig givende, men mye å passe på med å holde dører igjen etc. Holdt dem adskilt fra Poppe, tok ikke bryet eller sjansen på å venne dem til hverandre iom de ikke skulle bli så lenge.

Takk, håper du ikke slet deg helt ut med å se på alle bildene. :eller:
Vi har hatt fem katter, med Sofus, etter at vi flyttet hit. De to første var søstre og ble dessverre påkjørt på riksveien som går forbi litt utenfor her, da de var såvidt passert året. Knott har vi hatt i drøyt sju år og da hun var to, fikk vi en pusefrøken på to til hit. Pusemusa var også vant med fugler, men egentlig ikke så vant med å omgås dem inne.
Allikevel har alle de fire jentepusene vært veldig greie å ha med å gjøre i forhold til stuefuglene. Når Knott kommer gjennom luka og ser at fuglene er ute, pleier hun bare å løpe gjennom stua i full fart. Fugler er skumle! :redd1:

Sofus, derimot, har så mye jaktinstinkt i seg at det ikke har vært noe som har fått ham til å skjønne at det er mine fugler, ikke hans.
Får han en mulighet, vil han uten tvil slå til fort som fy...

Det er mulig det er skogkatten i ham som gir ham et så sterkt instinkt? Eller det kan være kjønnsmessig betinget, men han ble jo eks-mons da han var 14 uker, så jeg vet ikke...

Mitt råd er i alle fall å prøve. Med jentene har jeg bare brukt en spruteflaske hver gang de har sett på fuglene med et skjevt blikk og det har hatt super effekt.
Sofus bryr seg ikke. Han blir jo knapt våt med den pelsen, heller. :tjihi:

Hjemmesiden min: Tante Kristins undulater

Min fb-side: https://www.facebook.com/kristins.undul ... fer?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 24 Apr 2016, 18:33 

Tja, ikke godt å si hva som trigger jaktinstinktet. Jeg har hatt to unge katter her, søsken, og gutten der var den som var mest interessert i Poppe, men så hadde jeg en fire år gammel gutt her, som kom nykastrert hit, han brydde seg ikke i det hele tatt.

Det blir nok en egen pus på sikt, men ikke før jeg har flytt sammen med kjæresten i hvert fall, så slipper den/de evt å flytte igjen med d første.

Skal ha rådet ditt i bakhodet :-)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 24 Apr 2016, 18:59 
Brukerens avatar

Oskar katten vår er 8 år og kastrert, vi bruker sprute flaske på han nå hvis han kaster ett blikk opp mot buret, noen ganger må det flere sprut til men som regel så går han inn på ett rom å legger seg å sover bare, da lukker jeg bare døra inn til rommet når Lotus skal få komme ut litt. Han er halvt skogs katt :jepp:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 26 Apr 2016, 21:00 
Site Admin
Brukerens avatar

Her hadde de i hvert fall blitt et helvete hvis jeg skulle hatt fugler i stua... svartpusen hadde nok gitt beng om jeg så hadde tømt ei bøtte vann over ham :hahaha: Skal bli morsomt å se hvor travelt han får det når fuglene blir sluppet ut i drivhuset. Vet at interessen gir seg litt når de skjønner at de ikke får tak i fuglene. Er masse katter rundt her ellers også og de bruker en del tid den første tida på å prøve å pønske ut hvordan de skal få tak i de fargerike kyllingnuggetsene :hahaha:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 26 Apr 2016, 21:48 
Site Admin
Brukerens avatar

Sofus har faktisk roet seg mye allerede, både i forhold til garasjefuglene i utevolieret og i forhold til stuegjengen, men det er ikke rart om han blir litt ekstra jeger når en fugl plutselig kommer i stup rett mot ham. :tjihi:

Hjemmesiden min: Tante Kristins undulater

Min fb-side: https://www.facebook.com/kristins.undul ... fer?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: