Hei,
Vi tenkte overraske Poppe med en fjærkledd venn etterhvert selv om han er ganske glad i oss menneskene som bor her også. Vi mates jevnlig med frø og han skravler og nusser og flørter så godt han kan. Men bli kost på eller holdt rundt er han ikke så interessert i.
Han er en rolig og forsiktig fyr, snill som bare det. Vi har ikke prøvd ham sammen med andre undulater etter at han kom hit, men ser vi et eller annet på facebook e.l. som inneholder fuglekvitter så er han helt med, og ser hvordan han kvikner til når jeg åpner terrassedøra så han hører de andre fuglene ute. Roper på dem så godt han kan.
Vi tenker derfor at han kunne ha kost seg med selskap. Vi har ikke tenkt holde på med avl, så må ikke være en jente, men mener å ha lest at det beste er å ha en av hvert kjønn hvis man har to, stemmer det? Men har også hørt mange skrekkhistorier om hunner som kakker hannen mye i hodet, og som slutter å være tam, bare sitter kuet sammen med hunnen. Sånn vil vi ikke ha det. Men en håndtam, snill fugl som han kan bli venn med hadde vært fint!
Ellers er han vant til å ha på radio på dagtid når vi ikke er hjemme, er trøtt ganske tidlig på kvelden, og sover hele natten stille og rolig uten å ha teppe over.
Jeg har et par ekstra bur så de kan være hver for seg i starten, men når de har lyst til å flytte sammen trenger de et bur som er stort nok.
Noen i nærheten av Jessheim som har håndtamme unger til salgs i nærmeste framtid, eller like gjerne en ung tam voksen for omplassering ?
Eller noen som har et passe romslig bur for to i hvitt eller nøytral farge til en grei pris?
I så fall hører jeg gjerne fra dere, ta gjerne kontakt på mail
margret.lundsten@gmail.com eller 917 67 717.