Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 17 Okt 2018, 04:23

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Søtt undulat par til salgs til de rette?
InnleggSkrevet: 09 Des 2015, 15:08 

Jeg har to skjønne undulater som er under to år gamle, og som jeg dessverre ikke har tid eller mulighet til å ta vare på lenger grunnet jobb, utdanning og hund, så lurer på om kanskje noen her inne er interessert i dem.

Lille Milly kjøpte jeg hos en eldre dame for over ett år siden, og hun er full av personlighet og er en modig frøken som med litt tid og vennlighet kan sitte på fingeren eller hodet ditt, og som liker å prøve nye leker. Skikkelig linselus når en skal prøve å filme eller ta bilder av henne. :jentevink:

Bjarte kjøpte jeg i en dyrebutikk og han er ca. 5 mnd yngre enn henne, og de går godt overens sammen, han er den mest pratsommer og alltid ved godt mot! Han hadde for noen måneder siden en fettkul på brystet som heldigvis har krympet inn og som ikke er til noe hinder for helsen hans nå.

Milly (den blå) og Bjarte(grønne)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

De har et stort bur med masse plass, men de er bare inni det når de skal spise eller søker trygghet, ellers leker de på toppen av buret og flyr fritt rundt som de vil - elsker å spise eggeför, spinat, kruspersille og rød paprika. Milly er en badenymfe som gjerne tar et bad med litt persille i vannet.

Jeg ønsker å selge alt sammen med dem for 1000kr, pris kan diskuteres om mye av det de har ikke trengs.
Bor i Trondheim og har dessverre ikke bil eller mulighet til å frakte dem noe sted selv, men kanskje noen skal reise forbi byen og kan ta dem med underveis hvis det skulle være en mulighet.

Utstyr som medfølger Bjarte og Milly:
-1 stort bur (verdi 800kr)
-1 fuglebadekar
-1 halv pose Sponfliser til å ha på lekeplass bunnen som de kan rote rundt i.
-MASSE leker
-1 rugekasse som ikke er blitt brukt ennå
-Mat og vannskåler, inkludert skål til eggeför
-1 halv pakke med Harrison pellets som jeg har brukt å knuse og blande sammen med eggeforet så de skal spise det.
-Frøblanding og eggeför.
-1 lite fraktbur (kjekt til vetrinærbesøk).
-1 Bird Lamp pære og lampe til

Om det er av interesse ta gjerne kontakt via e-mail: tereseantonsen@yahoo.no eller mobil: 99513782 :)

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Re: Søtt undulat par til salgs til de rette?
InnleggSkrevet: 09 Des 2015, 17:59 
Site Admin
Brukerens avatar

For noen nydelige fugler! :hjerter:
Jeg håper det er noen som kan tenke seg å overta dem og gi dem et like godt hjem som de er vant med i nærheten. :tommelopp:

Hjemmesiden min: Tante Kristins undulater

Min fb-side: https://www.facebook.com/kristins.undul ... fer?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Des 2015, 18:05 

Takk! Ja de er så skjønne, jeg har dårlig samvittighet for at tiden ikke strekker til mer så de får den oppmerksomheten de fortjener.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Des 2015, 22:59 
Site Admin
Brukerens avatar

Flotte fugler :tommelopp: Synes det ser ut som de har det veldig bra jeg og når de er to, så er de jo ikke så veldig avhengig av din oppmerksomhet annet enn at du passer på at de får sunn og god mat og rent vann ;) Håper du finner et like bra hjem til dem som de har nå :tommelopp:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 24 Jan 2016, 21:24 

Takk for gode ord, det hjelper å lese! :) Jeg er glad de har hverandre ja, så det haster ikke sånn med å finne dem et nytt hjem sånt sett.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 24 Jan 2016, 21:54 

Om det er noen som her i Trondheimsområdet, eller som vil reise forbi til våren eller sommeren, som kunne tenke seg å adoptere disse nøstene så er jeg alltids tilgjengelig for en hyggelig undulatprat.
Prisen kan diskuteres avhengig av hvor mye av utstyret som ikke trengs.

Jeg føler ikke at jeg strekker til lenger med å ta vare på dem så godt jeg kan, selv om de har hverandre, det gir meg skikkelig dårlig samvittighet og jeg vil at de skal ha det så bra som mulig. Så jeg prøver lykken her på forumet hvor det er så mange dyktige undulatelskere, en vet jo aldri. :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 26 Jan 2016, 23:15 
Site Admin
Brukerens avatar

Har du prøvd på fb-sider ? tropefuglgruppen f.eks ? :) Det er ofte veldig vanskelig å selge voksne undulater. Noen stiller opp og tar i mot fugler som ønskes omplassert, men da uten å måtte betale for dem. Dette har jeg gjort flere ganger for å hjelpe, men da betaler jeg ikke noe for fuglene. Og jeg har stort sett fått med både bur og utstyr i samme slengen :) Vil du ha igjen noen kroner, så anbefaler jeg deg å si at du omplasserer fuglene uten bur/utstyr og så kan du avertere det på f.eks finn.no, men det er lite trolig at du får dekket inn det du har gitt for det. Dette er bare sånn det fungerer i praksis og som jeg synes du bør vite om :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 27 Jan 2016, 19:20 

Hvis noen hadde kunne fraktet de sørover skulle jeg gjerne ha tatt de. Har en kar som nylig har blitt singel og trenger venner. Men håper du finner noen. De virker til å være fine, og de klarer seg nok selv om du ikke har tid så lenge de har hverandre.

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet