Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 19 Jul 2018, 14:02

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Tips til innkjøp av undulatutstyr!
InnleggSkrevet: 10 Sep 2014, 17:13 
Brukerens avatar

Hei!

Ville bare gi dere et lite tips ang. innkjøp av undulatutstyr!

Dersom din lokale dyrebutikk ikke har det du er ute etter i butikken, så er det noen butikker som tar inn varer på kundebestilling. Det enkleste for deg da er kanskje å spørre om de har Imazo som leverandør og om de kan bestille noe for deg derfra.
Utvalget til Imazo kan du se på http://www.Imazo.se, men dog uten priser, den må du forhøre deg om i din lokale butikk.

De fleste dyrebutikker bruker denne leverandøren, men det er jo bare å spørre på forskjellige butikker helt til du finner noen som gjør det.

Bestiller du derfra får du antageligvis dyrebutikkpris, men du slipper frakt, så det kan være gunstig for større og dyrere varer der du ellers må fortolle fra utlandet. Eller hvis du bare skal ha noen småting som du ikke vil betale frakt for, men som ellers kan være vanskelige å få tak i.

Ting som kan være greit å sjekke pris på er f.eks 25kg sekker med undulatfrø, (Vil nok koste mellom 500-700 tipper jeg for Bello frøblanding) hvis du driver litt stort. De har også både GD og Ferplast bur.

De leverer også levende dyr, men man får veldig lite informasjon om alder og kjønn og alt det der, så vil ikke anbefale å bestille levende dyr, men det er en mulighet. (de har også akvariefisk og f.eks sirisser)

De har en egen turbil som leverer varer en gang i uka, den er som regel fremme i butikken (ihvertfall på østlandet) på fredager og du kan som regel hente varen innen fredag ettermiddag om du bestiller senest onsdag formiddag. Men skal ikke si for sikkert dette, det er nok forskjellig i forskjellige deler av landet.

Jeg vet dette fordi jeg selv jobber deltid i butikk, men ønsker ikke å skrive på forumet hvor jeg jobber fordi jeg skriver her som privatperson og vil ikke at butikken skal forbindes med mine meninger. Spør meg på PM hvis dere lurer på noe angående det ;)

Så jeg håper dette kan være litt til hjelp for noen, for vet at det kan være litt dårlig utvalg på fugleting i enkelte butikker :)

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Re: Tips til innkjøp av undulatutstyr!
InnleggSkrevet: 10 Sep 2014, 19:33 
Site Admin
Brukerens avatar

Flott info Maria :tommelopp: Jeg kjøper 25 kg undulatblanding de lux i dyrebutikk på Hamar og betaler kr 499,- Men vet at prisene på store sekker varierer veldig, men synes det er en grei pris :jepp:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 10 Sep 2014, 19:41 
Brukerens avatar

Hihi jeg slutet og kjøpe i butikk og betaler ikke mer en lit over 300 kr for en 20 kg sekken jeg kjenner :glis:

Måte bare når jeg så hva du må gi for en 25 kg sekk kari :eller:

linken til siden til hobbyoppdrette mit på fb :)
https://www.facebook.com/DavidsHobbyopp ... ter?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 11 Sep 2014, 11:00 
Site Admin
Brukerens avatar

Jeg vet at Åge i Kristiansand har rimeligere frø, men litt langt å kjøre liksom. Det er jo ikke mer enn en drøy hundrelapp mer enn du betaler hvis en regner om til 25 kg ;)

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet