Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 19 Jul 2018, 14:35

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nattlys
InnleggSkrevet: 31 Aug 2014, 15:58 
Brukerens avatar

om natta så trenger de egentlig ikke og se ungene sine ;) da bare ho ligger opp på de så går det greit :) ungene får ikke mat om natta ;) da sover de alle sammen inkludert foreldrene ;)

linken til siden til hobbyoppdrette mit på fb :)
https://www.facebook.com/DavidsHobbyopp ... ter?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 31 Aug 2014, 17:04 
Site Admin
Brukerens avatar

Helt enig med David. Ungene får ikke mat om natta, så da holder det langt med vanlig nattlys på.

Det med å ha luka til kassa på gløtt for å få lys og lufting, skjønner jeg ikke vitsen med. De trenger ikke mer lys enn de får gjennom hullet og luftingen bør være bra nok så lenge man bruker trekasser. Hadde du hatt plastkasse, kunne jeg kanskje ha sett litt av poenget, men de har vel også ekstra ventilasjonshull, nettopp for å unngå at det blir for klamt.
Tenk på hvordan de har det i naturen, trange, mørke hull, langt inne i et tre. Der er det kun hullet som gir lufting og lys, så de kassene vi har, er nok rene luksusen i forhold. ;)

Hjemmesiden min: Tante Kristins undulater

Min fb-side: https://www.facebook.com/kristins.undul ... fer?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 31 Aug 2014, 17:05 

Er nattlys kun fordi med babyer? Her er det helt mørkt når det er natta. Ikke noen babyer her :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 31 Aug 2014, 17:15 
Site Admin
Brukerens avatar

Alle fugler bør ha et lite lys på om natten, tilfelle de hører noe som skremmer dem. Panikkflyving om natten kan være farlig, men det kan til en viss grad unngås med bare en liten lampe på.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 31 Aug 2014, 17:17 
Brukerens avatar

ja sån du setter i kontakten inne på barnerom funker bra ;) men det er ingen nødvendighet for dere som har i helt vanlige bur :) er lurere for oss som har volier og ha lit nattlys da de kan forslå seg veldig om de får panikk i mørke i et langt volier en i et et vanlig stue-bur :eller: ja de kan slå seg i et stuebur og men det bil ikke på samme måten som i et volie :eller: r

linken til siden til hobbyoppdrette mit på fb :)
https://www.facebook.com/DavidsHobbyopp ... ter?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 31 Aug 2014, 17:30 

Kristin G. skrev:
Alle fugler bør ha et lite lys på om natten, tilfelle de hører noe som skremmer dem. Panikkflyving om natten kan være farlig, men det kan til en viss grad unngås med bare en liten lampe på.

Jeg sover i samme rom som han (stua).. Kommer jo et visst lys gjennom stuevinduene. Han er helt rolig om natta. Begynner ikke å skravle eller flytte på seg før jeg står opp :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 31 Aug 2014, 17:46 
Site Admin
Brukerens avatar

Dersom det kommer lys inn utenfra, kan det sikkert holde som nattlys.
Når han er vant med å sove i samme rom som deg, kan det også være en fordel, fordi han da er vant med lyder og bevegelser om natten.
Det er verre om de står der det vanligvis er helt stille, for så å våkne av en ukjent lyd eller en bevegelse de ikke kan se tydelig.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 31 Aug 2014, 18:55 

Kristin G. skrev:
Når han er vant med å sove i samme rom som deg, kan det også være en fordel, fordi han da er vant med lyder og bevegelser om natten.
Det er verre om de står der det vanligvis er helt stille, for så å våkne av en ukjent lyd eller en bevegelse de ikke kan se tydelig.

Ja, sover i samme rom som meg :) overrasker meg at han forholder seg rolig til jeg har stått opp.. Om kl er 07 eller 10.. Veldig snill fugl :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 31 Aug 2014, 18:59 
Site Admin
Brukerens avatar

Chamino01 skrev:
Kristin G. skrev:

Ja, sover i samme rom som meg :) overrasker meg at han forholder seg rolig til jeg har stått opp.. Om kl er 07 eller 10.. Veldig snill fugl :)

Da er han veldig snill (så sant du ikke ha blendingsgardin da :tjihi: ) Her våkner pippene til dagslyset uavhengig av hvor lenge jeg sover ;)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 09 Sep 2014, 15:44 

Kari skrev:
Chamino01 skrev:
Kristin G. skrev:

Da er han veldig snill (så sant du ikke ha blendingsgardin da :tjihi: ) Her våkner pippene til dagslyset uavhengig av hvor lenge jeg sover ;)

Ja, veldig snill :) har bare sånne perienner.. Lyset kommer litt igjennom.. Men først når jeg åpner opp de.. Og helt til radioen kommer på.. Da begynner han å snakke :)

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet