Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 17 Okt 2018, 06:46

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Merkelig lyd
InnleggSkrevet: 05 Des 2016, 09:08 

Hei.

Beklager jeg bruker dette forumet bare når jeg trenger hjelp, men nå er det noe jeg lurer på.

Jeg har 2 undulater, en av hvert kjønn. Hun undulaten lager en repeterende klagende lyd hele tiden. Dette pågår fra morgenen, hele dagen og til hun sovner. Våkner vi om natta pga småbarn som våknet og vekker oss, ja det kan faktisk hende vi hører undulaten da også. Dette har pågått et par uker nå, så da lurer jeg på om det er noen som kjenner igjen denne lyden og kanskje kan si hva hun prøver å fortelle oss?

Link til youtube video her: https://youtu.be/byNiQCs2vY0

Noen tips?

mvh
Richard

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Re: Merkelig lyd
InnleggSkrevet: 05 Des 2016, 20:38 
Site Admin
Brukerens avatar

Jeg har også hatt noen fugler, særlig hunner tror jeg, som har hatt den lyden der, og det er nok dessverre ikke et tegn på god helse. Jeg vet ærlig talt ikke helt hva som forårsaker denne lyden, men det er i alle fall helt klart at det er tungt for dem å puste og når lyden blir såpass intens og vedvarende som på deres hunn, spørs det om det er noe å gjøre. Da må man i alle fall komme til en veterinær som kan fugl og vet hva han/hun gjør.

Når jeg har hatt fugler som har fått denne lyden, har jeg sett an den generelle formen utenom det faktum at pusten er anstrengt. Så fort jeg har merket at fuglen ikke orker å fly og den sitter mer eller mindre oppblåst hele tiden, har jeg latt den få slippe.

Forøvrig behøver du ikke unnskylde deg for at du bare bruker forumet når du trenger hjelp, for det er jo mye bedre at du vet du kan spørre her, enn at du ikke har noen andre å henvende deg til.

Det er klart det hadde vært hyggelig med noen bilder og oppdateringer i ny og ne, men det er ikke alle som føler for det og det respekterer vi. :)

Hjemmesiden min: Tante Kristins undulater

Min fb-side: https://www.facebook.com/kristins.undul ... fer?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Re: Merkelig lyd
InnleggSkrevet: 06 Des 2016, 11:04 

Takker for svar. Hun blåser seg ikke opp enda så går vel greit enda en stund. Får se det an, men hadde en mistanke om det kunne være noe med helsen da det var en ny og litt merkelig oppførsel.

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet