Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 17 Okt 2018, 04:59

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: En av to undulater har sluttet å fly!
InnleggSkrevet: 26 Nov 2016, 14:13 

Hei!

Min ett år gamle undulat har aldri vært noen god flyver, men nå har han sluttet helt å få det til. Jeg har to stk, og den andre flyr helt uten problemer, og er veldig aktiv. Begge spiser og drikker godt, og det er ingenting som tilsier at den ene skal være syk.

Han mister fjær, og rekker ikke få nye og bli god til å fly før han plutselig har mistet noen nye. Jeg synes han ser fin ut i fjærdrakten til tross for at han mangler noe her og der, og at det av og til stikker fjær utover. Kan han ha fransk felling? Hva gjør jeg i så fall?

Usikker på om dere klarer å få opp disse bildene, men prøver:

Bilde

Bilde

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Re: En av to undulater har sluttet å fly!
InnleggSkrevet: 26 Nov 2016, 17:24 
Site Admin
Brukerens avatar

Hei :) Skulle ønske at det gikk an å gi et fasitsvar på dette, men det går ikke dessverre. Den kan ha vært eksponert for FF da den var unge og at viruset henger ved. Det trenger ikke å bety at han virker syk... de kan fungere som helt friske fugler, med unntak av manglende fjær/flygeferdighet. Jeg har opplevd dette hos et par fugler som framsto normale i fjærdrakten som unger, men for hver myting så har liksom færre og færre fjær kommet tilbake. Dersom, hvis og fremtifall... dette skyldes FF så har det for så vidt liten betydning så lenge du ikke har mer enn to og ikke har eller planlegger noen i hekk :) Han kan jo leve et bra liv uten å fly, selv om det er det mest naturlige for de med vinger ... . Jeg tviler vel på at han vil få igjen nok flygefjær til å bli noen flyger igjen dessverre. Men som stuefugl så kan du jo legge til rette for ham :)

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet