Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 17 Okt 2018, 06:43

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: avføring setter seg fast ..
InnleggSkrevet: 12 Mar 2016, 14:35 

for ca 1 måned siden så begynte avføringen til min eldste undulat (på 2 år) å sette seg fast i fjærene rundt åpningen. Det var dog ikke mye, og skjedde heller ikke vær dag.
Men, på mandag når jeg kom hjem fra skole var det MYE som satt fast. Fikk smålig panikk da det så ut som at han ikke fikk ut mer, da alt var tett. Fikk "vasket" mye av dette bort, men i forsøket ble det med ca 6 små fjær. Når han nå gjør fra seg, så setter det seg fortsatt fast i åpningen - selv om det ikke er fjær der! Ikke slik at jeg må gripe inn, men er i alle fall IKKE slik det var før for 2 måneder siden, at det detter ned med en gang.
I tillegg virker han lettere irritert når han skal gjøre fra seg. Han blåser seg mer opp enn han gjorde før, begynner å vaske seg rundt utgangen med én gang, og den ene foten beveger seg mot bakparten som i et forsøk på å klø seg..

hjelp!! :snufs:

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Re: avføring setter seg fast ..
InnleggSkrevet: 13 Mar 2016, 21:39 
Site Admin
Brukerens avatar

Det er ikke normalt at avføring skal sette seg fast i baken... ikke over lengre tid i hvert fall. Det er viktig å fjerne det som klomper seg til i endetarmsåpningen, men det vil jo ikke fjerne årsaken til at det klomper seg. Det kan jo tyde på at det er noe som ikke er helt riktig i forhold bakteriefloraen. Anbefaler deg å oppsøke dyrlege og få tatt prøver av avføring :)

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet