Skift til PC-stil
Det er hyggelig å dele erfaringer og bilder fra hekkeprosessen. Her kan du lage en dagbok for hekkeparet ditt.
Skriv et svar

Tico og nova - 5 unger

04 Jun 2017, 19:04

Jeg har alltid hatt lyst til å oppleve å få undulatunger. Når så hunnen jeg har nå bikket året i mars og jeg så dem pare, fant jeg ut at jeg måtte prøve. 24 mai festet jeg rugekasse på buret og begge viste fort interesse. Det første egget kom 7 mai og til slutt var de blitt 5. Her er foreldrene:

Tico- 2 år
Bilde

Nova- 1 år. Bildet er fra jeg kjøpte henne
Bilde

Etter å ha hørt om alle problemer knyttet til førstegangsforeldre og hekkende tamfugler var gleden stor da Nova ruget på eggene og de viste seg å være befruktet alle sammen. 27 mai gikk drømmen i oppfyllelse da jeg våknet til dette:

Bilde

Sånn ser kassen ut i dag :forelsket:
Bilde

Foreldrene er flinke og gir de godt med mat :tjihi: Jeg gleder meg til å følge utviklingen! For en utrolig følelse å sitte i stuen å høre på de små som lager lyd :redharts:

Re: Tico og nova - 5 unger

06 Jun 2017, 11:17

Så artig da :hopp: Flotte foreldre og fine småpipper i kassa.

11 Jun 2017, 20:33

Veldig fine unger, synd at de to yngst ikke har klart seg, men jeg krysser fingre og tær for at alt går bra videre med de tre eldste, som ser helt fine ut så langt, i alle fall. :jepp: :hjerter:

12 Jun 2017, 22:59

Takk begge to. Her er noen bilder fra i dag av de tre gjenlevende ungene:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Skriv et svar