Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 18 Okt 2018, 02:35

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Arthur og Candy, sommeren 2017
InnleggSkrevet: 14 Mai 2017, 08:08 

Introduserer Arthur og Candy.
Arthur har passet på Candy siden dag 1. Vi har en til fuglegutt, og han får sjeldent lov til å komme i nærheten av henne.
Arthur ble omplassert fra en annen eier, som mente han kunne være 4 år gammel, hvilket gjør han 5 år gammel nå. Candy ble kjøpt fra Midtun Zoo på Nesttun i september 2016, og var da ca 6 uker gammel.
Paret har vært aktive i en del uker nå. Arthur har vartet opp med mat til henne, flørtet "nikket", og danset for henne.
Candy har drevet med redebygging også i noen uker. Kvister jeg tar inn har hun vist noe interesse for, men favoritten har vært å spise sin vei gjennom bøkene i hylla mi. Hun har har også latt Arthur parre seg med henne, og atår ofte på pinnen med stjerten i lufta.

Jeg usikker på mutasjoner, men finner nok ut av det etter hvert.
http://s120.photobucket.com/user/sweetg ... g.html?o=0

http://s120.photobucket.com/user/sweetg ... g.html?o=2

http://s120.photobucket.com/user/sweetg ... g.html?o=2

http://s120.photobucket.com/user/sweetg ... g.html?o=1

Jeg kommer med oppdateringer ettersom hvordan ting går.

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Re: Arthur og Candy, sommeren 2017
InnleggSkrevet: 14 Mai 2017, 15:20 

Dag 1 etter jeg satt inn rugekasse. Begge fuglene er inne i buret, og siden Sky(den andre fuglegutten), er småmisunnelig på at han ikke får være med på moroa, så har jeg satt et laken over som dekker alt utenom en side.
Arthur er skikkelig på flørtern, men ingen parring.
Candy jobber med å gjøre åpningen til kassen større, og titter hodet innom, men har ikke vært helt inni enda.

Har fått vite fra flotte Kristin at mutasjonene sannsynligvis er "gulmasket (mulig type 2), kobolt(?) gråvinge.
Hun er spangle opalin koboltviol."

Aner ikke hva slags pipper de kan få, men det får jeg bare vente med å se =)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 15 Mai 2017, 14:56 

Dag2.

I dag har hun vært i rugekassen og jobber iherdig med å få det fint. Parring har vært observert, så dette er spennende!

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 18 Mai 2017, 20:54 

Dag 5

Candy holder seg for det meste i rugekassen, men kommer ut for litt elskov. Noen ganger velter hun ut av redekassen og sitter på pinnen og virker veldig sliten. I sted lå satt hun i åpningen med nebbet på pinnen utenforbi og liksom lå og sov. Det var veldig søtt, men aner ikke om det er normalt. Men det høres logisk ut, jeg husker jo hvor sliten jeg var av å gå gravid.
Jeg syns også det ser ut som en kan se en tydelig "kul" i rompa hennes.

Arthur virker vekselsvis stresset, opphisset og rolig. Stresset i den forbindelse at han vil UT av buret, og hopper rundt for å få ut energi. Jeg vet ikke om jeg kan slippe han ut, da det meste jeg har lest om denne tiden sier at hannen er inne i buret og passer på hunnen. Så da er spørsmålet når han KAN slippes ut?

Ellers har jeg skilt fuglene nå. Hver gang Arthur og Candy parret seg ble Sky veldig sjalu og ble stående på buret og skrike. Derfor er Arthur og Candy nå inne på soverommet. Sky får komme inn etter hyrdestundene er over. Jeg tar det på gefuhlingen når det er, da jeg ikke ser, men hører de godt. Da er alle fuglene avslappet.

Og ellers leser jeg som en gal til eksamen i statistikk. Eksamen er på tirsdag, og jeg merker jeg henger veldig etter. Men godt å kunne overføre fokus vekselsvis mellom fugler, studier og mine egne barn egentlig.

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet