[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4757: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4758: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
undulater.no • Se emne - db/lw i mott db isabell avsluten på gun av morderisk mor

Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 11 Des 2018, 05:25

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: db/lw i mott db isabell
InnleggSkrevet: 21 Feb 2017, 19:52 
Brukerens avatar

dette skulle egentlig bli :yeahh: :sprett: :hopp: :danse: :danse: :hopp: :sprett: :yeahh: men den blei noe helt aen første ungen har klekt i dag men jeg fikk ikke studert den så nøye da det jeg fant var bare noen halv gnagde deler som var igjen -.-

linken til siden til hobbyoppdrette mit på fb :)
https://www.facebook.com/DavidsHobbyopp ... ter?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 21 Feb 2017, 21:10 
Site Admin
Brukerens avatar

Så kjedelig, da! :ooops: :griner:

Håper det går bedre med nestemann...

Hjemmesiden min:

Min fb-side: https://www.facebook.com/kristins.undul ... fer?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 21 Feb 2017, 21:17 
Brukerens avatar

ja det håper jeg og for ikke stort met en skjellete og lit kjøtt igjen :hmmnei:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 23 Feb 2017, 17:30 
Brukerens avatar

om en og en halv time til skal jeg sjekke kassa :jepp: nå har jeg ikke studert kassa siden tirsdags kvelden da jeg kun fant skjelte igjen og bittelitt kjøtt av den første ungen :(. dene gangen håper jeg kan hoppe av glede la inn en hirsekolbe og den skal jeg bytte ut om er spist opp :) skal og stelle det buret før jeg sjekker sånn at jeg er ferdig der for dagen :jepp: vil ikke stresse de mer en nødvendig om det er det som har vært feilen :eller: men vi får se håper på en frisk unge og ikke et skjelte denne gangen og for det vil jeg helst ikke se igjen :hmmnei:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 23 Feb 2017, 19:12 
Brukerens avatar

dette skulle bli så gøy og sånn endelig skulle jeg ha fugl i hekk igjen men tror du ikke den dritkjeringa har drept enda en unge ?? og dene gangen er jeg faktisk ikke ti tvil at den er drept da jeg jeg fan såpass mye igjen av kroppen at jeg er ikke i tvil ho hadde spist opp halle hode og gnagd istykker beina :kjevle: så dreper ho neste som klekkes til lørdag så tror jeg faktisk heller avliver fuglen for sånt dritt gidder jeg ikke og ta vare på for er ikke vits og og ta vare på noe som ikke egner seg til og hekke for de ho dreper ungene sine samme hvor fin fuglen er :cowboy:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 24 Feb 2017, 17:29 
Brukerens avatar

Trenger kanskje ikke å ta livet av hun men heller ikke ha noen unger på henne og heller la hun kose seg i den flotte nye voileren du skal ha... Noen er bare ikke skapt til å være mamma eller pappa.

Synes ikke man skal ta livet av henne bare fordi hun ikke passer inn som avls dyr.

"It has been said that time heals all wounds. I do not agree. The wounds remain. In time, the mind, protecting its sanity, covers them with scar tissue, and the pain lessens, but it is never gone."- Rose Kennedy

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 24 Feb 2017, 22:41 
Brukerens avatar

:banne: :banne: :banne: :banne: :banne: :banne: :banne: :banne:
sa... dritt fugl :banne: :banne: :banne: 3 ungen ho tok knnekken på nå og da orket jeg ikke mer av dette forbanna dritte :snufs: så ha nå selv knust de 3 siste egga og det gjorde helt jæveligt vond :trassig: det var følt og måte mose unger for og få tat liv av de og det er noe av det værtste jeg har gjort men det hadde tidelig gått til døden uansett med den drittfuglen :snufs: for en jævelig sur og tist vinter dette har vær hadde håpt at dete skulel lyse opp lit og gjøre det lit hyggeligere hjeme men sånn gikk ikke det dete er siste gang jeg noen gang kun har 1 par i hekk på en gang for jeg vil ha par jeg kan sette ungene over til om foreldrene ikke egner seg :(

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Re: db/lw i mott db isabell avsluten på gun av morderisk mor
InnleggSkrevet: 25 Feb 2017, 15:05 
Site Admin
Brukerens avatar

Veldig trist når det går så galt med hekkingen, men jeg er enig med Prikkedyret i at det kanskje ikke er nødvendig å avlive mor?
Dersom du setter henne i hekk samtidig som et par som ikke gir så spesielle avkom, vil det kanskje være bedre, for da kan du jo bare legge eggene over til den andre kassa og la dem både ruges ut og vokse opp der.
Du kan jo prøve og se med et par mindre interessante egg i kassa hennes for å se om hun skjerper seg til neste gang?

Hjemmesiden min:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 25 Feb 2017, 17:43 
Brukerens avatar

blir ikke noe hekking på ho igjen om jeg velger og ta vare på ho for ho er ikke egna til og fostre opp noen unger :hmmnei: for ho lar de ikke leve 1 time en gang nei ho hadde jeg aldri gitt egg men unger som er av mindre interessante mutasjoner ho hadde jeg aldri lat hekke igjen. skal gjør klar et bur ho kan bo aleine i til volieret blir ferdig men med første tegnt til at ho lager trøbbel i i det store volieret så er ho død. så nei ho vil aldri få unger etter seg da ho egner seg totalt ikke som mor og vil nok ikke skjerpe seg i det helle tatt da ho har fått blod på nebbet og da slutter de ikke :hmmnei:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 26 Feb 2017, 14:28 
Brukerens avatar

Tviler på at hun kommer til å lage så mye problemer ute i voileren i et normalt liv der ute. Selv om hun ikke er en fugl som klarer og ta vare på barna sine betyr ikke at hun kommer til å drepe alt og alle andre fugler. Og man kan ikke ta og avlive noe når ting ikke går som en ønsker.
Ja så er hun ingen god mor og jeg hadde kanskje ikke ville hatt unger etter henne uansett da selv om det er en spennende mutasjon, men når man har valgt og ta det ansvaret for et dyreliv så må man ta det ansvaret selv om ting ikke går som man ønsker. Enten så får du omplassere hun til noen som har plass eller la hun få lov å leve i stor flokk i en voiler resten av livet.

Er samme prinsipp hos andre dyr, feks hund så er det mange hunder som ikke passer til å være mor, men som en seriøst oppdretter så avler man da ikke videre på de men man avliver jo ikke bikkja for det?

Det gikk ikke som planlagt denne gangen men betyr jo ikke at du ikke vil få andre fine undulat babyer i fremtiden med andre fugler.

Men jeg synes ikke noe om å drive og true med avliving av dyr som ikke ender opp slik man ønsker men som er friske og sunne.
Det synes jeg faktisk er ganske barnslig og useriøs oppførsel.
Når man driver oppdrett uansett type dyr så må man faktisk være forberedt på at ting ikke alltids går 100% riktig for seg og man må være forberedt på at alt kan skje..

"It has been said that time heals all wounds. I do not agree. The wounds remain. In time, the mind, protecting its sanity, covers them with scar tissue, and the pain lessens, but it is never gone."- Rose Kennedy

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 26 Feb 2017, 15:42 
Brukerens avatar

for det første har jeg faktisk ikke turet jeg har skrevet at jeg vurderte avliving og hadde i vertfall ikke trua for og få den omplassert da jeg omplasserer ikke fugler som gjør sånn for og hindre at andtre opplever det samme !! og får det andre er det ganske mange frekke påstander du faktisk kommer med der !! og ja jeg blei faktisk litt fornærma da jeg har gjort mit beste for og stelle dyrene mine best mulig. og ja jeg vet at ikke alltid går ting bra og for det 3 så må det være lov til og skrive når men er lei seg og lit sur uten og måtte tenke på at andre forstår at man faktisk er i et dårlig humør og jo med sånne fugler er det faktisk ingen garanti hvordan det vil gå det kan gå bra og det kan gå dårlig i flok og men det får tiden vise. har tatt inn et bur ho skal få lov til og bo i aleine til de får bedre plass.
etter denne påskyndinga jeg sel føler jeg fikk kan jeg si at jeg gidder faktisk ikke lenger og være en del av dette forumet far nå av så slutter jeg og dele ting her fro jeg syns ikke lenger det er verd det !! så nei nokk er nok det blir slut på og delle bilder av ting her i fra på dette forumet for jeg har fått nokk !!

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 27 Feb 2017, 11:40 
Site Admin
Brukerens avatar

Her er jeg enig med David. Det å ha en hunn i flokken, som er helt vill etter å hekke, men som så viser seg å være så lite brukelig som denne, er faktisk ikke bare bare.
Jeg måtte selv avlive den første hunnen jeg hadde i hekk, fordi hun aldri kom ut av hekkemodus og ble mer og mer vill og gal for hver uke som gikk.
Hun fløy på meg. Satte nebb og klør rett i hånden på meg og siktet også etter ansiktet.
Jeg kunne også stå og observere hvordan hun satt og så seg rundt etter passende ofre blant de andre hunnene. Så snart de snudde ryggen til, satt hun på dem som en hauk!
Det var ikke hyggelig å se og de andre fuglene var skikkelig stressa.
Da jeg tok henne ut av flokken, fikk de andre fuglene mer ro og jeg tenker også at hun selv fikk fred, fordi det må være et helvete på jord å være i den tilstanden hun var.

Etter hva David har fortalt om denne damen sin, kan det virke som om hun kan ha noe av det samme hormonproblemet. Jeg håper hun roer seg ned etter en periode inne, hvis ikke ville jeg nok også være enig i at det kanskje er best å la henne få slippe.

Forøvrig er det lite grunnlag for å sammenligne en flokk med undulater som går sammen i et voliere, med noen få hunder hos oppdretter. Hunder kan lettere skilles når tisper har løpetid og veldig mange oppdrettere har nok også avlivet tisper som ikke gjør en god nok jobb. Det er snakk om økonomi der i gården, ikke bare kos.
I mange former for oppdrett, både blant hunder, kaniner og sikkert også katter og andre dyr,hender det at de avliver unger som ikke helt holder standarden. Det gjør ikke vi med undulater. Vi selger dem i stedet.

Hjemmesiden min:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 27 Feb 2017, 18:37 
Brukerens avatar

Jeg beklager at det ble tatt slik, var ikke meningen og virke så skarp.
Blir mange følelser i sving og man er kanskje litt fort på tastaturet.. :kloeseg:
Vet bare folk og mener ikke at det er deg!! som har en bruk og kast mentalitet. Har selv måtte ta vanskelige avgjørelser. Og det er ikke lett. Jeg skal innrømme at jeg ble litt følelsemessig revet med.. Så jeg beklager virkelig at mitt innlegg ble litt i det styggeste laget.

Nå er det ikke noe ellers historie om denne frøkna og dens hekkemodus i denne tråden så jeg kan heller ikke vite at det kan bli et problem i et stort voiler, jeg tok bare ut fra den informasjonen jeg hadde her og vil den være som Kristin G si hue så har jeg forståelse for den avgjørelsen, jeg er bare opptatt av at man ikke kvitter seg med dyret fordi at det ikke passer til det bruke man helst ønsker..

Og omplassering så tenkte jeg da til noen som ikke driver avl eller stort men kanskje ønsker en enkel kompis..

Ang hund er kanskje ikke den beste sammenligningen men det er i det miljøet jeg er i og har masse erfaringer fra. Og det og avlive tisper som ikke "passer" lengre er faktisk det tragiske jeg vet om. Man skal heller ikke drive avl på hunder for pengene sine skyld.. Men det får være en annen diskusjon.

Men uansett jeg beklager igjen for min skarphet, har bare sett mye rart og jeg har null kjennskap til deg Daga og ditt oppdrett, jeg ble bare revet med har sterke meninger om tema..

:stoortflagg:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 28 Feb 2017, 01:17 
Site Admin
Brukerens avatar

Ja, det er fort gjort å la følelser ta overhånd, men det er veldig fint når man kan se at man kanskje har gått litt over streken med hva man har sagt. :jepp:

Jeg skjønner deg veldig godt, for jeg har bare holdt på med flokk og oppdrett i litt over seks år, så det er ikke så lenge siden jeg så på undulathold som bare kos.
Når man har en flokk, må man bare lære seg at man av og til må ta vonde avgjørelser til beste for den enkelte fugl eller for hele flokken.
Det å omplassere en volierefugl til stueliv, er egentlig minst like ille som å la den få slippe unna hvilke problemer den måtte ha ellers. En fugl som er vant til å være sammen med en hel guppe av likesinnede og med full "frihet" i et romslig voliere, vil mistrives stort om den blir tatt ut av flokken og satt i et bur med bare noen få timers uteliv hver dag, om den er heldig. Fugler har ikke kort hukommelse, så mistrivselen vil høyst sannsynlig være permanent og føre til et kort liv.

Du er ikke den første og du blir ganske sikkert ikke den siste, som synes at vi som har mange fugler og driver oppdrett, kan være rimelig kalde, men det er slett ikke tilfelle. Vi gjør ikke annet enn å tenke på fuglenes beste hele tiden. Det innebærer også å gjøre ting vi ikke liker.

David var en smule rask med å skrive ut sin frustrasjon og det er kanskje ikke så lurt, det heller, fordi det kan gi et veldig feil inntrykk av hvor mye glede vi har av fuglene og hvor mye vi gjør for at de skal ha det så bra som mulig.
Veldig lurt å tenke seg om en gang eller to og trekke pusten dypt, før man skriver. :)

Hjemmesiden min:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 01 Mar 2017, 21:45 
Brukerens avatar

kan bare si hadde jeg ikke hat så stor glede av mit fuglhold hadde jeg ikke hold på med fugl lenger hadde slutta i høst når alt var mørkt og trist. hadde ikke gått en hel vinter med mye dritt arbeid for og holde det nogen lunde om jeg ikke fant glede av hva jeg hold på med når det kom til og holde fugl. har måtte tåle mange vanskelige perioder når det har regnet som det værets og gulvet har luktet surt drit. har måtte rensa gulvet flere ganger i uka på de værets plassen og til tide har det vært sånn at man vil legge seg og grine for du vet hvordan det ser ut igjen i morgen. så nei hadde jeg ikke hat noen glede av og vært med fuglene mine hadde jeg ikke hold på så lenge jeg gjør for da hadde jeg slutta for mange år siden.
og vist man ikke kan så skrike ut frustrasjon når det ikke er noe gøy her uten og måtte tenke seg om så kjenner jeg nei dette gidder jeg ikke mer for da syns jeg det ikke er noe vits og poste her mer. for jeg gidder ikke mer da vil jeg heller holde fuglholde for meg selv hvor jeg kan sitte og ha det kjekt med mine egene fugler uten og trenge og oppdatere noe her.

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: