Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 21 Sep 2018, 12:47

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Smerter ved bevegelse og hodet på skjeiven
InnleggSkrevet: 24 Mar 2016, 21:41 

Undulaten min nå 6 år begynnte for 2 år siden å holde hodet på skjeivt i perioder og klarer ikke å orientere seg når flyr.Vært hos veterinær og prøvd medisiner uten effekt.Hun har hatt bra livskvalitet utenom dette.Men nå i det siste hyler hun hjerteskjærende til tider ved bevegelse og detter i bunnen av buret om natten av og til pga dette,virker som spesielt smerter ved bevegelse av vingene.Tenker dette er kanskje pga hun har sluttet å fly?Hodet er og igjen på skjeiven.Hun spiser bra og synger og kvitrer utenom dette.Noen som har noen erfaringer eller råd å gi?

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Re: Smerter ved bevegelse og hodet på skjeiven
InnleggSkrevet: 24 Mar 2016, 22:05 
Site Admin
Brukerens avatar

Hei :) Jeg tror vel muligens at du skal snakke med dyrlegen igjen. Har ikke han/hun erfaring med undulater, så kan de kontakte noen som har det. Sannsynligvis så er dette en permanent skade av noe slag sånn jeg oppfatter beskrivelsen. Vi har hatt en henvendelse om noe som ligner tidligere... den ligger her viewtopic.php?f=17&t=4644

Der har Ines lagt ut en link som du kanskje kan lese :jepp:

MEN... det viktigste er din oppfattelse av livskvaliteten til undulaten din og det er du som ser den hver dag :) Sier magefølelsen din at den ikke har det bra, så følg den og la den slippe. Og nei, det er ingen enkel avgjørelse å ta, men noen ganger så må en bare dessverre :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 25 Mar 2016, 22:51 

Tusen takk for svar og råd.Ja det er ikke enkelt å vite når det er tid for å la henne slippe Virker som hun enda har livskvalitet tross dette med "kjæresten"sin.Jeg er kiropraktor så prøvde å "behandle"henne i desperasjon(selv om jeg er utdannet på mennesker)og det virker faktisk som det er blitt bedre :)Mulig derfor det er noe med bevegelses-skjelett systemet. Nå kan hun bevege vingene uten smerter og det er ymte lyder istedenfor hjerteskjærende lyder ihvertfall så krysser fingrene!

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 26 Mar 2016, 15:41 
Site Admin
Brukerens avatar

Krysser for at behandlingen din virker :) Håper du holder oss oppdatert framover... er bestandig veldig kjekt at erfaringer deles her :tommelopp:

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet