Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 12 Nov 2018, 23:20

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hvordan lage profilbilde og signatur i photobucket.
InnleggSkrevet: 14 Jan 2014, 23:46 
Site Admin
Brukerens avatar

Det er endel som har problemer med å lage seg profilbilder og signaturer av passe størrelse i http://www.photbucket.com , så jeg tenkte jeg kunne hjelpe til litt med det.

Etter at photobucket ("bøtta") ble ny, er enkelte av funksjonene i bilderedigeringen borte, som f.eks det å lage bannere, eller collager, som kan brukes som signatur.

SIGNATUR
Dette kan løses ved å gå inn på http://pixlr.com/express/ . Der kan du klikke deg inn på collage og lage til collager i mange varianter. For å bruke det i signatur, bør det være liggende med inntil fem bilder i en høyde.
Man legger inn de bildene man ønsker å bruke, så kan man selv bestemme avstand mellom bildene, runding av hjørner og farge på mellomrom/ramme. Man kan legge til bokstaver og andre effekter før man lagrer bildet.
Det vil da lagres der du pleier å lagre bilder på pc-en.

Når det er gjort, laster man det opp i "bøtta". Der får man et resultat som blir omtrent som dette:
Bilde

Det er noe stort, så da kan man gå inn og redigere det ned til en høyde på 100 pixler, som gir dette resultatet:
Bilde

Når alt er klart, går man inn på brukerkontrollpanelet her og limer inn img-koden i feltet for signatur. Man kan så legge til evt. hjemmeside eller annen info under bildet.

Da får man en passende stor signatur, som ikke dominerer hele innlegget. :tommelopp:
Jobben er kanskje litt omfattende, men resultatet kan bli ganske bra. :)

PROFILBILDE / AVATAR

For å lage og legge inn et profilbilde/avatar, er jobben litt mindre omfattende. Du finner et passende bilde du enten allerede har lagret i "bøtta" eller du finner et nytt og laster opp.
Når det er klart, går du inn på Edit og Resize og endrer tallet på "width" til 150 pixler. Lagre bildet og lim inn koden for direct link i URL-feltet der du endrer profilbildet i brukerkontrollpanelet.

Er det noe mer du lurer på, må du bare spørre. :tommelopp:

Hjemmesiden min: Tante Kristins undulater

Min fb-side: https://www.facebook.com/kristins.undul ... fer?ref=hl

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 1 innlegg ]  Moderator: Iris

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: